czwartek, 12 stycznia 2017

Wytrawne placki z batatów

 Bataty - jedni je kochają, inni nienawidzą :-)
Ja zdecydowanie jestem z tych pierwszych, w moich potrawach sprawdzają się właściwie w każdym możliwym połączeniu, a przede mną jeszcze przecież niewypróbowane ciasto czekoladowe z ich udziałem!

Dziś jednak słodko-wytrawnie czyli placki batatowe z fetą i oliwkami, do tego rukola i moje ukochane pomidorki koktajlowe, które ratują mnie w trwającym sezonie paskudnych pomidorów.

Jak widzicie użyłam tylko jednego całego jaja, ale oczywiście możecie użyć dwóch zamiast dodawania samych białek jeśli tylko Wasze zapotrzebowanie na tłuszcze na to pozwala w danej chwili :-)

Idealnym dopełnieniem do tego przepisu byłyby suszone pomidory, ale.. ostatnio mam wrażenie, że dodaję je do wszystkiego, więc tym razem zostały w lodówce.




Wytrawne placki z batatów 
przepis na jedną porcję placków, która dostarcza średnio:
370 kalorii 22.5 g białka 13.5 g tłuszczu 43 g węglowodanów

  • 100 g batatów
  • 1 jajko
  • 2 białka jaja
  • 25 g razowej mąki żytniej (typ 1850) - dla wersji BG użyj gryczanej
  • 15 g oliwek
  • 25 g sera feta
  • szczypta soli
  • odrobina pieprzu
  • kilka kropel oleju rzepakowego
  • garść rukoli
  • garść pomidorków koktajlowych




Obrane słodkie ziemniaki gotujemy do miękkości, odcedzamy i czekamy aż będą letnie.

Przestudzone ziemniaki wkładamy do kielicha blendera lub kubka, dodajemy jajko, białka, mąkę i przyprawy, całość blendujemy na gładką masę.

Patelnię dobrze rozgrzewamy skrapiamy odrobiną oleju.

Do przygotowanej masy dodajemy połowę fety i połówki oliwek, mieszamy raz jeszcze łyżką i nakładamy porcje na przygotowaną patelnię, placki smażymy z obu stron.

Gotowe placuszki posypujemy rukolą, resztą fety i podajemy z pomidorkami koktajlowymi.




Oprócz przepisu chciałabym zaprosić Was w tym poście do udziału w licytacji pakietu miesięcznego w mojej poradni dietetycznej online - oczywiście na rzecz WOŚP :-)

http://aukcje.wosp.org.pl/pakiet-miesieczny-w-poradni-dietetyczne-fanaberie-i4057119

Zapraszam pod swoje skrzydła wszystkich zdrowych jak i chorych, którzy potrzebują żywieniowego wsparcia w redukcji masy ciała, poprawie stanu zdrowia i samopoczucia! - KLIK


10 komentarzy:

  1. Wyglądają wspaniale, bataty są super! Bardzo fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham bataty od pierwszego kęsa włożonego do ust. Najbardziej lubię zupy-kremy lub frytki!

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają świetnie. Kuszą mnie, mimo że nie używaj raczej zagranicznych produktów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają naprawdę przepysznie! Uwielbiam bataty! Do tego mąka pełnoziarnista. Przepis nie dość, że fit, to jeszcze pożywny! Super! Placuszki myślę, że świetnie pasowałyby także do sosów i mięs? CZyż nie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    ile sztuk placuszków wychodzi z podanych składników?
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładanie taka porcja jak na zdjęciu - 5 sztuk :-)

      Usuń
    2. Dziękuję.W takim razie jutro będą na obiad:)

      Usuń
  6. Wygląda bardzo zachęcająco i smakowicie, na pewno warte spróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.