wtorek, 2 maja 2017

Placuszki bananowe z serkiem, bez słodzenia

Ostatnio na mój instagram wrzucałam zdjęcia placków idealnych, smażonych bez tłuszczu.
Placki są idealne wielopłaszczyznowo - banalne, uniwersalne (wyjdą z każdą mąką/płatkami, na upartego nawet bez), nie trzeba ich słodzić, a są super słodkie, robi się je w 2 minuty.
W dodatku zawierają banana - a z definicji wszystko co z bananem jest pyszne, czyż nie?
Ostatnio mam na nie straszną fazę, więc dziele się z Wami przepisem, o który pare osób pytało, chociaż jestem pewna, że sami takie już dawno wykombinowaliście!
 



Placuszki bananowe z serkiem
1 porcja placuszków (widoczna na zdjęciu) bez dodatków dostarcza średnio:
347 kalorii; 18,5g białka; 13g tłuszczu; 41g węglowodanów
  • 1 mały banan (100g po obraniu)
  • 1 duże jajko
  • 75 g serka wiejskiego
  • 10 g płatków jaglanych
  • 10 g mąki (u mnie ryżowa)
  • 5 g wiórków kokosowych
  • kilka truskawek




Uwaga - najkrótszy opis świata:
Składniki (oprócz truskawek rzecz jasna) zblendować, na dobrze rozgrzaną patelnię wlewać ciasto porcjami tworząc okrągłe placuszki, przykryć, smażyć na średnim ogniu, gdy zaczną u góry bombelkować - odwrócić i smażyć jeszcze minutę lub dwie.
Podawać z owocami, jogurtem lub nutellą jeśli macie dzień dziecka.




Bardzo sympatyczny, nie obciążający żołądka posiłek przedtreningowy! 

 

19 komentarzy:

  1. O mniam, wyglądają przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie płatki jaglane polecasz? Co innego ewentualnie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama robię podobne placki i je uwielbiam <3 szybkie i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Są pyszne! Niestety nie wyszły mi takie piękne jasne, ale i tak są super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że tu duużą rolę odgrywa patelnia! Mam nową, na starej już nie takie piękne wychodziły ;-) Ciesze się, że jednak smaczne!

      Usuń
  5. Wyglądają mega! *_* Da radę czymś zastąpić serek wiejski?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne twaróg lub jogurt :-) jeśli całkiem bez nabiału to jakieś 2 łyżki kaszy jaglanej!

      Usuń
    2. Właśnie bez nabiału. Spróbuję w takim razie z kaszą. :)

      Usuń
  6. Jak zwykle zamieściłaś kolejny świetny przepis. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Placuszki wyglądają bardzo smacznie! Uwielbiam takie proste i szybkie w wykonaniu desery :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czym moge zastapic platki jaglane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak w opisie - wyjdą z każdymi płatkami :-) możesz też po prostu użyć 20g mąki.

      Usuń
  9. Właśnie szukałam takiego przepisu! Świetny pomysł na lekki posiłek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja patelnia stwierdziła, że nie poradzi sobie z tymi placuszkami :(, a szkoda bo wyglądają wspaniale i na pewno smakują świetnie, bo zapach sam był obłędny. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis! W połączeniu ze świeżymi owocami na pewno smakują niesamowicie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem tak uzalezniona od placuszków i nalesników, że kupiłam sobie taką elektryczną patelnię do nalesniorów, jest boska! Nic nie przywiera, nie trzeba żadnego tłuszczu,a mam ja już chyba 5 lat i jest w ciągłym uzyciu. A Twoje placuszki wyglądają pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba już wiem, co jutro zjem na śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda naprawdę smacznie, a i wartości odżywcze wyglądają przyzwoicie. :)
    Chciałbym zapytać... Czy planujesz wrzucić też jakieś wpisy na temat kawy? Ostatnio zainteresowałem się róznymi gatunkami, wchodząc na stronę Etno Cafe (Jeśli jesteś zainteresowana tym tematem zobacz więcej i chciałbym wykorzystać kilka gatunków kaw do różnych przepisów.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.