czwartek, 20 kwietnia 2017

Jogurt z jabłkiem, imbirem i poppingiem

Powrót do normalnych śniadań po Świętach jest trudny.
Bardzo trudny.
Dopóki nie skończę ciasta z lodówki, jest praktycznie niemożliwy!
Dopiero dziś udało mi się zjeść coś normalnego, a mamy już czwartek (choć myślałam, że piątek, więc i tak jestem o jeden dzień z życia do przodu).

Odkopałam z tyłu szafki mój popping amarantusowy z paczuchy od edena.pl i postanowiłam wykorzystać go dziś w najprostszy możliwy sposób - do jogurtu.
Widzę, że przepisów na śniadania nigdy dość, więc zrobiłam, sfotografowałam i oto jest, może zainspiruje Was do wymiany płatków na coś innego od czasu do czasu :-)



 
Jogurt z jabłkiem, imbirem i poppingiem
przepis na 1 porcje, która dostarcza średnio 300 kalorii; 12g białka; 13g tłuszczu i 37g węglowodanów
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 1 średnie jabłko (100g utartego)
  • 1 łyżeczka utartego imbiru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • skórka otarta z 1/3 cytryny
  • 10 g poppingu amarantusowego lub gryczanego
  • 10 g nasion słonecznika
  • 5 g nasion chia
  • 5 g jagód goji




Jabłko ucieramy na papkę, skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy również otartą skórkę i świeży imbir, całość mieszamy.

Do miseczki wlewamy jogurt naturalny, na wierzch nakładamy przygotowany mus, obok nasypujemy popping.

Na suchej patelni podprażamy słonecznik, następnie mieszamy go z nasionami chia i również nasypujemy na wierzch jogurtu, obok poppingu.

Całość dekorujemy jagodami goji.






Tak jak zaznaczyłam w składnikach - możecie użyć np. ekspandowanej gryki czy choćby ryżu zamiennie za amarantus - taki dodatek jest dużo lżejszy (np. jeśli jecie śniadanie przed treningiem) niż standardowy dodatek płatków owsianych czy żytnich.


 

8 komentarzy:

  1. Imbir świetnie się spisuje jako dodatek do wszelkich dań. Nadaje fajny, pikantny smak :) Wygląda apetycznie, smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie wreszcie nie ma śladu po cieście, to chętnie spróbuję takiego śniadania :)
    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie proste pomysły są najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie proste i wartościowe śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czy dla osób z cukrzycą taki poping jest ok? czy lepiej go czymś innym zastąpić wiesz może? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U osób z cukrzycą zdecydowanie zastąpiłabym popping płatkami górskimi :-)

      Usuń
  6. Fantastyczne połączenie- jest przepyszny ! Dzięki za przepis i przy okazji zapraszam do siebie po inspiracje ;)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.