wtorek, 14 marca 2017

Rosti z batatów i cukinii

 Naoglądaliśmy się ostatnio z Tomkiem za dużo telewizji.Okazało się, że w naszej "fantastycznej" ofercie pojawił się jakiś program kulinarny, w związku z tym technicznie rzecz ujmując - leci non stop, dzięki czemu mój mąż nawet czasem bywa głodny.

W jednym z odcinków jakiegoś randomowego programu szef kuchni robił coś na wzór rosti i przypomniało mi się, że już dawno miałam sobie upiec batatowo-cukiniową wersję.

Jest to przepis najprostszy na świecie, idealny dla osób ograniczających w diecie tłuszcze do minimum, a dodatkowo gratka dla tych, którzy tak jak ja lubią słodko-słone połączenia.
Danie w 5 minut + czas pieczenia - warto sobie zapisać na czarną godzinę! :-)




Pieczone placki z batatów i cukinii (rosti)
przepis na 1 porcję, która dostarcza około 280 kalorii; 12g białka; 5,5g tłuszczu; 47g węglowodanów
  • 180 g batatów
  • 100 g cukinii
  • 1 jajko
  • 1 łyżka płatków jaglanych (10g)
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • łyżeczka otartej skórki z cytryny
  • sól, pieprz, ostra papryka do smaku




Warzywa ucieramy na dużych oczkach tarki, następnie bardzo dokładnie odciskamy np. ściskając w papierowych ręcznikach, aby wchłonęły cały nadmiar wody.

Odciśnięte warzywa wsadzamy do miski, następnie w dowolnej kolejności dodajemy resztę składników, na końcu doprawiamy - polecam nie żałować pieprzu, optymalnie przełamuje to słodycz placków.

Przygotowaną masę nakładamy porcjami na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, łyżką tworzymy płaskie kręgi, wkładamy do nagrzanego wcześniej piekarnika.

Pieczemy w 200'C przez 20 minut, pozwalamy lekko ostygnąć i delikatnie ściągamy z blaszki, najlepiej przy użyciu metalowej łopatki, aby ładnie się odkleiły.




Jak zapewne się domyślacie - do placków idealnie będzie pasował jogurt, serek wiejski czy tradycyjny twarożek ze szczypiorkiem jeśli chcecie uzyskać konkretne danie!

12 komentarzy:

  1. Jedna porcja zawierała ile placuszków? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, wyglądają super smacznie i chcę dziś zrobić ale nie mam płatków jaglanych. czym zastąpić je najlepiej? mogą być płatki owsiane? mam zwykłe lub opiekane (zresztą b. smaczne)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być płatki owsiane, ale lepiej użyć jakichś drobnych - możesz je zawsze zmielić w blenderze lub rozdrabniaczu :-)

      Usuń
  3. Super przepis. Troche kojarzą mi się z plackami ziemniaczanymi, za którymi nie przepadam. Te na pewno by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo podobają mi się zdjęcia. oczywiście przepisy też ale tego chyba nie trzeba podkreślać :) od dłuższego czasu pasjonuje się dietetyczną kuchnią. nawet produkty zaczęłam stosować ekologiczne np z biolovers.pl. chyba z wiekiem mi przyszło bo kiedś nei zwracałam uwagi na to co jem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spróbowałem tego przepisu i jest to na prawdę smaczne :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Śwetne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie się prezentują. Mam akurat cukinię u siebie więc jutro spróbuję je przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powszechny kult ciała i urody spowodował, że tylko niewielka grupa osób jest szczęśliwa. Większość dąży do boskości, zmieniając ciało i ubiory, inwestując w siebie, żeby być jeszcze wspanialszym, eksperymentując z głodówkami i dietami, ale z reguły jest to złe odżywianie. Każdy z tych wynalazków albo niszczy metabolizm albo powoduje efekt jojo. Naprawdę jedynym sposobem jest zaufanie dobremu dietetykowi.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.