niedziela, 2 października 2016

Pieczone jabłko z kaszą gryczaną i orzechami

Pieczone jabłka to dla mnie jeden z symboli jesieni.
Zwykle faszerowałam je raczej płatkami owsianymi, ale tym razem postawiłam na kaszę gryczaną - niepaloną, troszkę łagodniejszą w smaku.
Cynamon i kardamon to chyba żadna niespodzianka w tym zestawieniu, natomiast jeżeli chodzi o użyte bakalie to możecie szaleć - tak na prawdę im więcej tym smaczniej :-)





Pieczone jabłko z kaszą gryczaną i orzechami

  • 1 duże jabłko (300g)
  • 40g kaszy gryczanej, niepalonej
  • 10g orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka siemienia lnianego
  • szczypta cynamonu
  • szczypta kardamonu
  • pół łyżeczki miodu (5g)


Jabłko przekrawamy w pół, wydrążamy łyżką tworząc dość głębokie "miseczki".

Kaszę gryczaną gotujemy do miękkości w lekko osolonej wodzie.

Wydrążony miąższ (poza kawałkami z łupinkami) siekamy w drobną kostkę, którą następnie łączymy z przyprawami, kaszą, miodem, posiekanymi orzechami i siemieniem lnianym.

Przygotowaną mieszankę nakładamy do połówek jabłka, dociskamy porządnie i kładziemy owoce na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, a następnie wkładamy do nagrzanego piekarnika.

Jabłka pieczemy przez 20 minut w 180'C.





A teraz czas na jakąś faszerowaną, wytrawną dynię. Pogoda złorzeczy, że ma być 9 stopni w przyszłym tygodniu. Trzeba upichcić coś rozgrzewającego :-)

9 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na deser ;)
    Zapraszam do siebie - jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam jabłka, ciekawa jestem jak smakuje Twoja prpozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agatka, pogoda pochmurna aleee Ty dbasz o nasze dobre samopoczucie!
    sprawdź w części "wydrążony miąższ" --> orzeszkiii : )

    Miłego dnia!
    AS

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały pomysł, uwielbiam pieczone jabłka, ale na takie połączenie nie wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś czuje, że będzie mój jutrzejszy podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny post. Wszystko łatwo opisane ;) Na pewno ten wypiek musi być pyszny ;)
    Chyba przygotuję go na niedzielny podwieczorek ;) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.