sobota, 3 września 2016

Pieczony batat z twarożkiem i roszponką

Już dawno zbierałam się do tego przepisu.
Kocham bataty całym sercem, a to połączenie jest gratką dla wielbicieli słodko-słonych potraw.
Trzy dni temu znalazłam zgrabne dwie sztuki słodkich ziemniaków i w końcu zabrałam się za przygotowanie tego banalnego zresztą dania, które na prawdę nie wymaga wielkich umiejętności ani skomplikowanych produktów.

Bataty wbrew logice mają niższy indeks glikemiczny niż zwykłe ziemniaki, więc nie obawiajcie się ich w diecie, szczególnie w połączeniu z produktami białkowymi i tłuszczowymi.
Może chociaż trochę zaspokoją potrzebę słodkiego smaku?:-)






Pieczony słodki ziemniak z twarożkiem i roszponką 

  • 1 średniej wielkości batat (250g)
  • 1 łyżeczka oregano, odrobina ostrej papryki
  • 100g chudego twarogu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego (50g)
  • garść szczypiorku
  • 2 suszone pomidory z oliwy, osuszone
  • świeżo zmielony pieprz
  • sól do smaku 
  • garść roszponki




Słodkiego ziemniaka dobrze myjemy, obcinamy końcówki.
Przygotowujmy kawałek folii aluminiowej oraz nagrzewamy piekarnik (180'C).

Jeszcze mokrego batata kładziemy na folii, posypujemy go oregano, ostrą papryką i szczyptą soli, zawijamy szczelnie, wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 50 minut.

W międzyczasie przygotowujemy twarożek - łączymy twaróg, szczypiorek, posiekane suszone pomidory, jogurt oraz sól i pierz.

Po upieczeniu batata nacinamy go wzdłuż i przekładamy do głębokiego talerza, do którego wcześniej wkładamy garść roszponki lub rukoli. Rozkrojonego ziemniaka lekko rozchylamy i faszerujemy twarożkiem, opcjonalnie posypujemy świeżymi ziołami, jako dodatek idealnie spiszą się pomidorki koktajlowe.






Upieczony batat bardzo łatwo odchodzi od skórki, więc podczas jedzenia możemy po prostu "wydłubywać" środek, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby przyswoić dodatkową porcję 
błonnika i zjeść go ze skórką :-)

 

16 komentarzy:

  1. Pani Agato , czy tą pyszność może zjesć cukrzyk 2 .Pozdrawiam Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis :) Zapraszam również do mnie po garść ciekawostek dotyczących diety bezglutenowej. O niektórych na pewno nie mieliście pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy słyszeliście o ekspresowej tarcie z płatków owsianych z fetą i warzywami ?

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam bataty, ale nie pomyślałam, że pasowałby do nich twarożek.

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy słyszeliście o ekspresowej tarcie z płatków owsianych z fetą i warzywami ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam bataty! W tej wersji wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałyście/Mieliście kiedyś dylemat, problem lub pytania pozostające bez odpowiedzi jak walczyć z nadmiarem tłuszczu ?
    Mnie odpowiedzi przyniósł ten oto artykuł "Jak walczyć z tłuszczem"
    Polecam poświęcić chwilę na jego przeczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis :)
    Zapraszam również do mnie po przepis na proste ciasteczka jaglane.
    Uwaga, one odchudzają! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny przepis :) Koniec lata to tanie warzywa i owoce. Warto testować, bo nadchodzi zima więc i ceny pójdą w górę :)
    Danie super jak dla mnie 5/5 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smaczne danie i bardzo ładnie podane.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jutro spróbuję przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawie jak poznańskie pyry z gzikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja bym chciał żeby mi to wyszło jak na zdjęciu, już nie raz próbowałem ale nie jest to prosta potrawa ;)

    http://www.buldeckawozniak.pl/

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.