niedziela, 1 maja 2016

Śniadaniowy mus sernikowy z limonką

Nowy serniczek śniadaniowy chodził za mną już od dawna.
Z początkiem kwietnia złapałam totalną fazę na łączenie serka wiejskiego z bananem (nie wiem, czy też tak macie, że potraficie męczyć przez 2 miesiące to samo danie lub te same połączenia produktów, ale u mnie to częste zjawisko).
Początkowo omlety z serkiem i bananem, owsianki z serkiem i bananem.. teraz nadszedł czas na sernik bez pieczenia! Czyż może być coś piękniejszego o poranku?
Tak wiem, są jeszcze jajka :-)

Pewnie znajdzie się tu wielu przeciwników serka wiejskiego - ten przepis jest również dla Was, na pewno znajdziecie nie jeden substytut dla tego produktu np. w formie mielonego twarogu czy w wersji mniej delikatnej - zwykłej krajanki. Albo z awokado, jeśli nie jadacie nabiału :-)




Lekki serniczek limonkowy, bez pieczenia

  • 1 duży, bardzo dojrzały banan (120g)
  • 150g lekkiego serka wiejskiego (zamiennie np. mielony twaróg)
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • łyżeczka soku z limonki
  • 20g płatków owsianych lub gryczanych
  • 5g nasion (u mnie słonecznik i pestki dyni)
  • 1 śliwka
  • pół łyżeczki cynamonu
  • odrobina otartej skórki z limonki




W kubku lub blenderze łączymy banana, serek, sok z limonki i kurkumę, blendujemy na gęsty, gładki mus.

Śliwkę kroimy w łódeczki, przekładamy je na patelnię, posypujemy cynamonem i polewamy 2-3 łyżkami wody, dusimy na małym ogniu kilka minut, aż zmiękną.

Płatki oraz mieszankę nasion podprażamy na suchej patelni przez około 2-3 minuty.

Mus nakładamy do salaterki lub deserowego kielicha, na wierzchu układamy kawałki owoców oraz wsypujemy przygotowane płatki i nasiona. Całość posypujemy otartą skórką z limonki.




Opcjonalnie, w ramach rozkręcającego się sezonu możecie zamiast śliwki użyć np rabarbaru z dodatkiem odrobiny miodu :-)

15 komentarzy:

  1. Pysznie to wygląda i brzmi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowe! Wykorzystam jako śniadanie do pracy, koleżanki będą mi zazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio korzystam z Twoich przepisów.. Żaden nie zawodzi.

    PS: Zmień sobie w linkach Smakowitego Kąska, bo ten aktualny jest nieaktywny :)

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś robiłam i wyszedł rewelacyjny! :) Dodałam jeszcze łyżeczkę miodu bo uwielbiam słodkości :) Za chwilę będę robić Twoje bułeczki razowe :) Dam znać czy smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To już setny przepis na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda :D Lecę do kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  7. http://behealthy-fitness.blogspot.com/ Zapraszam do Siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowicie to wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  9. na śniadanie bardzo lubię mój kaktajl owsiankowy, ale powoli mi się nudzi mimo zmiany owoców, a przyznam, że normalnych kanapek rano nie przełknę, muszę spróbować ;P

    nie myślałaś o lekkim podrasowaniu wyglądu szablony bloga ? :D jak coś zapraszam ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wygląda, aż chce się spróbować ;) Pozdrawiam, http://przepisnamlodosc.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj zrobiłam na drugie śniadanie, coś niesamowitego :)
    Niedługo przetestuje na swojej rodzinie :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.