sobota, 14 maja 2016

Razowe muffiny kakaowo - pomarańczowe, bez słodzenia!

Naszło mnie na muffiny z burakiem.
Oczywiście mocno kakaowe, kusiło mnie aby dodać jeszcze trochę gorzkiej czekolady, ale stwierdziłam, że upiekę coś dla tych, którzy totalnie wykluczyli ze swojej diety cukier.

No i wyrosły mi takie piękne baby, że aż miło patrzeć, prawie uciekły z foremek! 
Dzisiejszy wypiek nie należy do najsłodszych, ale jestem pewna, że dla fanów "fit wypieków" będą optymalne, 
a przełożone masłem orzechowym lub domowym dżemem... oh i ah, koniecznie spróbujcie :-)





Razowe muffiny kakaowo - pomarańczowe bez cukru
przepis na 8 dużych muffinów, jedna sztuka dostarcza około:

  • 100 g mąki pełnoziarnistej graham (pszenna lub orkiszowa)
  • 50 g mąki pełnoziarnistej żytniej 
  • 1 jajko
  • 2 małe, bardzo dojrzałe banany (160g)
  • 1 średni burak (100g)
  • 10 g oleju kokosowego
  • 10 g ciemnego kakao
  • 70 ml świeżego soku pomarańczowego
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • *opcjonalnie łyżka posiekanych, suszonych owoców bez dodatku cukru
  • *opcjonalnie kilka kropel aromatu/olejku pomarańczowego




Obranego buraka oraz wyparzoną pomarańczę ucieramy do miseczki na małych oczkach tarki, dodajemy mąki, kakao i sodę.

Banany, jajko i wyciśnięty sok z pomarańczy blendujemy na jednolitą masę, przelewamy ją do pozostałych składników, dodajemy również olej kokosowy, całość mieszamy łyżką do połączenia się składników.

Przygotowaną masę przekładamy do silikonowych foremek na muffiny i pieczemy w temperaturze 180'C przez 30 minut.




* Przepis jest dość podstawowy, idealnym dodatkiem do muffinek będą wszystkie bakalie, więc możecie modyfikować przepis wedle swoich upodobań i zaopatrzenia kuchennych szafek :-)

10 komentarzy:

  1. A czy da sie czymś zastapic banany, ewentualnie zwiekszyć ilośc innego składnika, np buraka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że dojrzałe banany służą nie tylko do konsystencji, ale też do posłodzenia, zamiana pewnie mija się z celem...

      Usuń
    2. Dokładnie tak, banan występuje tu głównie w roli słodzidła więc ciężko raczej go zastąpić :)

      Usuń
  2. O kurcze, jakie puszyste! :) Ja miałam dzisiaj kiepski dzień jeżeli chodzi o pieczenie - murzynek z bananami i ciasto banananowe to moje dzisiejsze zakalce. Aż mi smutno patrzeć, że Twoje babeczki takie udane! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. a burak to surowy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Muffiny z burakiem, tego jeszcze nie grali :D Wygląda świetnie, w weekend spróbuję jak smakuje ;) Pozdrawiam, A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna sztuka to 110kcal? t nowa na tym blogu i pytam ,żeby nie było żadnej nie miłej wpadki,zwłaszcza że mam dietę 1500kcal- daję radę jakoś tylko nie chcę mi się tej wody pić, ew na noc całą butlę 2l ,ale to raczej bez sensu.. :D

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.