wtorek, 31 maja 2016

Naleśniki bezglutenowe - przepis podstawowy

Od wielu już miesięcy obserwuję, że rekordy w statystykach bloga bije przepis podstawowy na razowe naleśniki. Nic w tym dziwnego, dobry naleśnik z rana gwarantuje sympatyczny dzień!
Pomyślałam zatem, że zaopatrzę Was - "bezglutenowców" w prywatną wersję bazowego przepisu.
Powiem szczerze, że mimo braku glutenowego "sklejacza" te naleśniki smażą się prościej niż klasyczne razowce!






Naleśniki bezglutenowe - przepis podstawowy
przepis i kaloryczność na dwa, duże naleśniki

  • 25 g mąki gryczanej
  • 10g mąki amarantusowej
  • szczypta soli
  • 120 ml wody
  • 1 jajko (L)
  • pół łyżeczki oleju kokosowego (lub innego tłuszczu do smażenia)




Patelnię dobrze nagrzewamy i lekko natłuszczamy olejem, ja obecnie używam kokosowego.

Wszystkie składniki do ciasta naleśnikowego roztrzepujemy, a w razie potrzeby dodajemy zioła lub np. cukier, cynamon czy kakao.
Ciasto wlewamy na patelnię i szybko rozprowadzamy po całej powierzchni, smażymy na średnim ogniu z obu stron.




Ja swoje zjadłam standardowo z twarożkiem na słodko.. :-)

22 komentarze:

  1. Doskonały przepis dla osób z celiakią i nie tylko ;) Nie ukrywam, że nie lubię specyficznego zapachu mąki gryczanej, czy w tych naleśnikach jest mocno wyczuwalny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem nie, ale wiem,że niektórzy wyczują posmak gryki wszędzie, więc musisz wypróbować sama :-)

      Usuń
  2. Czym można zastąpić mąkę amarantusowa? Albo czy jak zblenduje amarantus to będzie ok?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć tylko mąki gryczanej - dodałam amarantusowej dla pomieszania smaków :-)

      Usuń
  4. Mąka amarantusowa... Chyba czas wybrać się do sklepu :) Od dawna szukam bezglutenowego zamiennika naleśników, więc z przyjemnością zrobię je na niedzielne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna rzecz, która może mnie skłonić do przejścia na dietę bezglutenową. Dziękuję;)

    OdpowiedzUsuń
  6. na jakiej wielkości patelni smażysz

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności! Niestety nigdzie nie widziałam mąki z amarantusa, a jeżeli chodzi o zrobienie jej samej, to odpada ponieważ nie mam czym zmielić ziaren :< Co w zamian tej mąki użyć?
    /foxydiet

    OdpowiedzUsuń
  8. oj taki właśnie przepis jest najczęściej wykorzystywany w mojej kuchni, ostatnio mam jednak problem z dostaniem mąki gryczanej w sklepie- chyba muszę własną zrobić, dzieci uwielbiają te naleśniki- dla nich do ciasta dorzucam jeszcze cynamon

    OdpowiedzUsuń
  9. Z takiej mąki jeszcze nie robiłam naleśników

    OdpowiedzUsuń
  10. Mega smaczne są! Wczoraj je zrobiłam <3 Niebo w gebie

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesujący przepis. Co prawda ja problemu z nietolerancją glutenu nie mam, ale chętnie go przetestuje, a ponadto podeśle go mojej koleżance, która glutenu nie toleruje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę zrobić mojemu bezglutenowemu tacie :D Zaskoczę go!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepis wyśmienity! Całą rodziną zajadaliśmy się z rozkoszą!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy one smakowo różnią się od zwykłego naleśnika?

    OdpowiedzUsuń
  15. O, szukałem takiego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie naleśniki bezglutenowe są najlepsze. Najczęściej robie z ciecierzycy, ale z innych mąk też się zdarza :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Jak długo robi się naleśniki z tego przepisu? (tak mniej-więcej)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.