czwartek, 3 grudnia 2015

Sałatka z kurczakiem i awokado

Sama jestem w szoku, ale w ciągu ostatnich trzech tygodni zjadłam chyba z cztery sałatki!
Na leniucha kupiłam dwa razy gotowy mix sałatkowy, myty 15 razy, gotowy do spożycia.
Co raz częściej siedzi też u mnie na parapecie awokado, dojrzewa sobie wśród bananów i po kilku dniach ląduje w jakimś koktajlu czy paście, ale znalazłam również inne zastosowanie jak widać.

Jest takie powiedzenie, że z keczupem wszystko da się zjeść ("nawet plastik" jak to mawia Ania), ja natomiast twierdzę, że każda sałatka jest pyszna z sosem miodowo-musztardowym (w rozsądnej ilości oczywiście, unikamy sytuacji "sosu z sałatką").
Odkryłam również, że dodatek ogórka konserwowego fajnie zastępuje jabłko (bardzo lubię mieć coś słodkiego pośród zieleniny). Mam nadzieję, że ktoś skusi się na jutrzejszą kolację! :-)






Sałatka z kurczakiem i awokado

  • 100 g piersi z kurczaka
  • 1/3 dojrzałego awokado (40g)
  • garść pomidorków cherry
  • 1 duża kromka razowego chleba (35g)
  • 2 garści mixu sałat lub dowolnej sałaty
  • 1 średniej wielkości ogórek konserwowy
  • kilka zielonych oliwek
  • 2 małe rzodkiewki 
  • 1 łyżeczka prażonych nasion słonecznika (5g) 
  • ---sos---
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka oliwy
  • 1 łyżeczka musztardy
  • ---marynata---
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • bazylia, pieprz




Mięso kroimy w kostkę, nacieramy mieszanką sosu sojowego, koncentratu pomidorowego, bazylii oraz pieprzu, odstawiamy na minimum godzinę do lodówki.

Kurczaka podsmażamy bez tłuszczu.

Pokrojone pomidorki koktajlowe, plasterki ogórka i rzodkiewki, połówki oliwek oraz sałatę mieszamy, nakładamy na wierzch kawałki awokado, przygotowanego kurczaka oraz grzanki |chleb kroimy w kostkę i podpiekamy kilka minut na suchej patelni, możemy posypać je dowolnymi ziołami|

Miód, oliwę oraz musztardę (można zamiast niej użyć soku z cytryny) mieszamy na sos, polewamy sałatkę, całość posypujemy prażonymi nasionami słonecznika.




Zdrowe tłuszcze są, białko jest, węglowodany są, gluten jest - wszystko się zgadza.
Taki żart sytuacyjny ;-)
----------


19 komentarzy:

  1. Próbowałam awokado w różnych formach, ale żeby posypać nim sałatkę, to jeszcze nie - muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystkie sałatki z kurczakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo kusząco wygląda, już wiem co zjem w poniedziałek na kolacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda obłędnie ! Taka sałatka to spokojnie jako pełnowartościowy posiłek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie i zdrowo! Tak jak powinno być. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam ją dziś i jest genialna, na pewno do niej wrócę jeszcze wiele razy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł na posiłek na uczelnie :) Musze wypróbować coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w domu dzisiaj na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda znakomicie i pewnie tak smakuje. Piękne zdjęcia.
    W wolnej chwili zapraszam do mnie :) http://healthyjuliettlifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna. Świetny pomysł z dodaniem ogórka konserwowego i rzodkiewki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Smacznie i praktycznie bez tłuszczu. Lubię to!

    OdpowiedzUsuń
  12. Gramatura składników i ich ilość podana jest na jedną porcję?

    OdpowiedzUsuń
  13. Ekstra sałatka, wszystko zdrowe, a sos wspaniałym zastępnikiem miajonezu i to mniej kalorycznym jak piszą tutaj: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/sa%C5%82atka-z-makaronem-jako-dietetyczna-i-po%C5%BCywna-kompozycja

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.