sobota, 19 grudnia 2015

Razowe muffiny bananowo - cytrynowe z makiem

Grudzień jak zwykle od samego początku pachnie mi nadchodzącymi Świętami.
Mimo, że nie ma śniegu, a za oknem świeci słońce - nic nie zepsuje mi tego czasu!
Początek miesiąca jak co roku spędziłam w Szwecji, także pierwsze lepienie pierogów "na zapas" dla mojej najstarszej siostry mamy już za sobą.

W tzw "międzyczasie" przegapiłam czwarte już urodziny bloga.
Kompletnie nie wiem, kiedy minął ten czas, Fanaberie już dawno stały się po prostu częścią mnie.
Mam nadzieję, że też częścią Was! Może już niedługo zagoszczę nawet na Waszych półkach :-)
Nowy rok przyniesie dużo zmian, trochę się stresuję.

Przepraszam, że tak mało tu przepisów około wigilijnych, ale jak już chyba kiedyś wspominałam - kategorycznie zostało mi zabronione przemycanie dietetycznych potraw na Święta.
Dziś mam dla Was pomysł na muffiny, których już dawno nie piekłam - wyszły bardzo smaczne, nie są to typowe, razowe "gnieciuchy", także na pewno jeszcze wrócę do nich jeszcze nie raz.
Z podanej gramatury wychodzi tylko 5 babeczek, więc i Wy, którzy nie macie się z kim dzielić -  do dzieła!





Razowe muffiny bananowo - cytrynowe z makiem 
1 babeczka dostarcza:

  • 1 dojrzały banan (90g)
  • 1 jajko
  • 50 g cukinii
  • 80 g mąki pszennej lub orkiszowej, razowej
  • 10g cukru waniliowego (lub ksylitolu, innego słodzidła)
  • skórka z 1/2 cytryny
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka maku (5g)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia



Cukinię ucieramy na dużych oczkach tarki, banana na małych tworząc papkę.
Sparzoną wcześniej cytrynę ocieramy.

Wszystkie składniki łączymy razem w misce, dodajemy świeżo wyciśnięty sok z cytryny i całość dokładnie mieszamy.

Przygotowaną masę przekładamy do silikonowych foremek.
Muffiny pieczemy w 180'C przez 30 minut.



Musiałam dodać odrobinę maku, żeby chociaż trochę trzymały klimat! ;-)

25 komentarzy:

  1. A mak surowy dodajemy?

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam prezentuja sie wspaiale i na pewno wykorzystam przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis :) Jeśli zamiast słodzidła dodamy trochę więcej banana, będzie to miało duży wpływ na konsystencję i końcowy efekt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie, muffiny z tą ilością cukru są jak na mnie i tak dość słodkie, więc jeśli użyjesz bardzo dojrzałego banana, tak około 100g i pominiesz cukier, to raczej nie będzie źle :-)

      Usuń
    2. Ciekawa kompozycja banan plus cukinia-trzeba koniecznie spróbować tego smaku. Widzę że jest to naprawdę dietetyczny posiłek i powinien być uwzględniany przez Dietetyk Warszawa

      Usuń
  4. Zapraszam na nowe forum o odchudzaniu. Razem możemy stworzyć coś fajnego, wzajemnie się inspirować, motywować, doradzać sobie :)
    http://noexcuses.zuuz.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Banan, cytryna, mak - to może być bardzo ciekawe połączenie :D muszę koniecznie kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisuję do zrobienia dla mojej rocznej córeczki. Skład super, zastanawiam się tylko nad proszkiem do pieczenia. Może dodam trochę mniej?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mak to ja tylko w makowcach albo w drożdżówkach z makiem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny przepis! :)
    Na pewno kiedyś zrobię takie babeczki. :)
    Wyglądają przepyyysznie. :p

    healthierhaircare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile sztuk wychodzi z tej ilości składników ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta informacja jest zawarta w poście, wychodzi 5 sztuk :-)

      Usuń
  11. wczoraj zrobilam -dzis jadlam...pyszne sa bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakuje super tylko troche such mi wyszly?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka mąka i o jakim typie się tu najlepiej sprawdzi?
    Ja użyłam mąki pszennej razowej typ 2000 i muffinki praktycznie w ogóle nie urosły!
    Pomimo tego podbiły moje serce!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam zazwyczaj do muffinek pszennej 1850, najlepiej Gdańskie Młyny (są w Lidlu) bo są dość dobrze zmielone :-)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź :) Rozumiem że ten typ mąki jest też pełnoziarnisty (?) i muffinki będą puszyste i wyrośnięte (?)

      Usuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.