wtorek, 24 listopada 2015

Pieczony omlet bananowo - kokosowy

Zrobiłam sobie rano tak proste i pyszne śniadanie, że dalej zachodzę w głowę - dlaczego dopiero dziś?!
Frittaty z twarogiem do tej pory zawsze robiłam na słono, a przecież kocham smak pieczonego banana, a w połączeniu z kokosem zawsze wychodzi coś fantastycznego. 
Wczoraj idąc spać wykombinowałam sobie zatem, że wstanę rano i poczekam kilkadziesiąt minut na pierwszy posiłek. Okej, jeszcze zdjęcia, więc jak zwykle wszystko trwało godzinę zanim trafiło do brzucha, ale warto było być cierpliwym.. :-)




Pieczony omlet bananowo - kokosowy

  • 1 jajko
  • 2 białka jaj (można zastąpić drugim, całym jajkiem)
  • 1 duży, dojrzały (!) banan
  • 2 daktyle
  • 70 g chudego twarogu
  • 3 łyżki utartej cukinii
  • 1 spora łyżka (10g) wiórków kokosowych, lub mąki kokosowej
  • 1 małe kiwi



Banana oraz cukinię ucieramy na dużych oczkach tarki, daktyle siekamy, mieszamy z resztą składników (poza kiwi).

Otrzymaną masę wylewamy do silikonowej foremki na tartę, lub mniejszej formy - wtedy po prostu omlet wyjdzie grubszy i mniejszy. Pieczemy w temperaturze 180'C przez 30 minut.

(Jeżeli wasza foremka ma już swoje lata, to przesmarujcie ja cieniutką warstwą oleju rzepakowego, za pomocą pędzelka. Unikniecie ewentualnego przyklejenia się i rozerwania frittaty)

Do dania bardzo dobrze pasują kwaskowe owoce - ja dodałam plasterki kiwi.




Zamiast daktyli  możecie użyć np suszonych moreli lub śliwek :-)

Oprócz tego przypominam, że można się już rejestrować na wizyty stacjonarnie, raz w tygodniu przyjmuję Was w poradni Euro Medical w Gliwicach, szczegóły znjadziecie na mojej stronie!
www.dietetyczne-fanaberie.pl


Zapraszam!

11 komentarzy:

  1. A czym można zastąpić cukinię?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiwi zdecydowanie tutaj pasuje choć dla mnie osobiście chyba lepiej to zrobić w mniejszej formie, ale żeby był grubszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tego omleta, bardzo zdrowy i smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie, muszę spróbować !
    zapraszam też do mnie http://healthyjuliettlifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A co powiesz o omlecie z awokado na kolację? Np jajko, 2 łyżki mąki , a do tego pokrojone awokado z pomidorami?

    OdpowiedzUsuń
  6. Był przepyszny! :3

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.