środa, 29 lipca 2015

Lekkie, żytnie placuszki z borówkami

Na działce mamy wśród cukinii, pomidorów, porzeczek, malin i innych dobrodziejstw natury w sezonie letnim znalazły się również dorodne i liczne w tym roku borówki amerykańskie (chyba raczej Gliwickie!).
Pierwsza miseczka czekała już na mnie w lodówce po powrocie z Sopotu, więc po szybkiej informacji, którą otrzymałam, że w ogródku nadchodzi borówkowy armagedon, postanowiłam od razu spożytkować pierwszą porcję i przygotować kolejny przepis na sezonowe placuszki.

Chyba nie muszę Was przekonywać, że są pyszne.. :-)




Lekkie, żytnie placuszki z borówkami

  • 2 jajka (L)
  • 20 g mąki żytniej, razowej (1 spora łyżka) /jeżeli Twoje ciasto wyszło podejrzanie rzadkie - dodaj więcej mąki, szczególnie jeśli nie używasz małej patelni do placków/
  • 5 g wiórków kokosowych (1 płaska łyżka)
  • 10 g syropu klonowego (2 łyżeczki)
  • 50 g borówek lub jagód
  • 60 g jogurtu naturalnego (3 łyżki)
  • skórka z cytryny
  • 1 niepełna łyżeczka oleju rzepakowego lub kokosowego



Jajka roztrzepujemy z mąką, wiórkami, syropem (można użyć ksylitolu lub innego słodzidła) i łyżką jogurtu, następnie dodajemy borówki (kilka zostawiamy do posypania) i całość mieszamy łyżką.

Dobrze rozgrzaną patelnię skrapiamy tłuszczem (jeśli ktoś ma porządną patelnię to może być oczywiście bez), następnie rozprowadzamy go pędzelkiem.

Na patelni smażymy placuszki z obu stron, na talerzu polewamy odrobiną jogurtu, posypujemy świeżo startą skórką z cytryny oraz borówkami.




Nigdy nie zapominaj o śniadaniu! :-))

18 komentarzy:

  1. Cudowne placuszki! *.*
    Wyglądają bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :)

    maryshealthystart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna opcja na zdrowe śniadanie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. IDEALNE. Grzech nie spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Borówki i syrop klonowy- idealnie :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy można dać mąkę orkiszową?

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszny i zdrowy przepis:)
    ja zapraszam Panie aby zdrowo i aktywnie spędzić weekend:
    http://www.bubblylife.pl/index.php?p=1_3_pozytywne-eventy

    Pozdrawiam wszystkich:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie zjadłabym takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeglądałam ostatnio wiele Pani przepisów i naszła mnie ochota na serek homogenizowany. W związku z tym mam pytanie: czy lepszy będzie taki,który ma 0% tluszczu i ok 5g węglowodanów, czy jednak 3,0-3,5% tłuszczu, zaś węglowodanów ok. 2,5g? Chodzi mi o wersję zdrowszą i bardziej dietetyczną :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zwykle wyszły rewelacyjne :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje ciasto wyszło bardzo płynne, bardziej naleśnikowe, przez co same placuszki są dosyć płaskie. Czy takie powinno być? Poza tym w smaku pyyyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale pysznie wyglądają.
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mogę zamiast żytniej razowej mąki dodać pszenną pełnoziarnistą?

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie sobie je wszamałam przy akopaniamencie deszczu za oknem i Indianą Jonesem na ekranie' idealny poranek :) placuszki pycha!

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.