niedziela, 12 lipca 2015

Jaglanka z kurkumą i duszoną nektarynką

Wczoraj wieczorem naszło mnie na jakiś nowy post śniadaniowy :-)
Ostatnio rozkochałam się w puddingach chia, także też z tym składnikiem pojawi się na pewno kilka przepisów - także koniecznie zgarnijcie mała paczkę z półki ze zdrową żywnością!

Dzisiaj jednak zostaniemy przy mojej ulubionej jaglance, w wersji "wystawnej" tym razem, bardzo byłam z siebie dumna, danie wyglądało pięknie dzięki metalowym krążkom do formowania, które dostałam od mojej najstarszej siostry chyba jeszcze pod choinkę :-)

Do przygotowania tego śniadania możecie użyć też innych owoców sezonowych np. truskawek czy malin, a kaszę doprawić po swojemu używając chociażby zmielonych migdałów.





Jaglanka z kurkumą i duszoną nektarynką 

  • 35 g kaszy jaglanej
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego (lub roślinnego)
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • spora szczypta kardamonu
  • odrobina zmielonych goździków
  • 1 płaska łyżeczka miodu
  • 1 łyżka rodzynek
  • 1 nektaryna
  • 1/3 jabłka
  • 1 łyżeczka syropy klonowego
  • 1 niepełna łyżka słonecznika
 
 



Wieczorem gotujemy kaszę jaglaną na gęsto, z dodatkiem szczypty soli.
Gdy cała woda się wchłonie dodajemy do kaszy przyprawy (1/2 porcji cynamonu) i mieszamy dokładnie. Gdy kasza lekko ostygnie dodajemy również jogurt i odrobinę miodu (baza nie będzie słodka, więc w razie potrzeby dodać większą ilość miodu/innego słodzidła).

Przygotowaną jaglankę wkładamy do krążka leżącego na talerzyku lub po prostu do małej miseczki, odstawiamy na noc do lodówki.

Rano kroimy owoce w kostkę, posypujemy cynamonem i dusimy na patelni z dodatkiem odrobiny syropu klonowego (na dużym ogniu, podlewamy co pół minuty odrobiną wody), następnie nakładamy na kaszę (nie podnosimy jeszcze krążka, ale jeżeli kaszę uformowaliśmy w miseczce to przekładamy ją na talerzyk odwracając naczynie do góry dnem i tworzymy "babeczkę").

Na patelnię, na której dusiliśmy owoce wrzucamy odrobinę słonecznika i prażymy minutę, posypujemy przygotowane danie (w tym momencie możemy ściągnąć krążek).





ps. Na facebooku wspominałam, że chciałabym ruszyć z moim kanałem na Youtube. 
Czekam na Wasze propozycje jeżeli chodzi o tematykę, którą powinnam poruszyć! 
Piszcie w komentarzach :-)


14 komentarzy:

  1. No wygląda... palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna wersja, aczkolwiek dla mnie to porcja taka troszkę deserowa... Chyba zbyt wielkim żarłokiem jestem bo raczej bym się nie najadła xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była wersja do mojego krążka, zawsze można zwiększyć gramaturę :D

      Usuń
  3. Wiesz co dobre! Wygląda prze genialnie ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smacznie 😉, ja jestem za kanałem na YouTube może jakieś przepisy i rady co jeść 🍴 po treningu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie! Pewnie równie świetnie smakuje :) Jestem pod ogromnym wrażeniem estetyki całości! Muszę podjąć się zrobienia, choć już teraz mam pewność że nie wyjdzie mi taka ładna! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja! Już czuję ten smak :) jutro koniecznie pichcę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kardamon więc wszystko, co nim pachnie szybko mnie przekonuje. A Twój przepis? jaglanka w pięknym wykonaniu, musi być smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię kaszę jaglaną i jadam ją bardzo często. Również dlatego, że to produkt bezglutenowy, więc... Dziękuję za inspirację. Moje eksperymenty z kaszą jaglaną są częste. W wersji pikantnej też dobrze smakuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie wiem jak można wykorzystać kaszę jaglaną ale ten przepis jest fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis jest świetny, a jak smakuje!!! przed chwilą zjadłam na śniadanie. Dzięki Agatko za kolejny przepis Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.