poniedziałek, 15 czerwca 2015

Proste placuszki owsiano - bananowe z koktajlem truskawkowym

Łatwe śniadania są najlepsze, bo szybko się je robi.
Z tego też względu jestem fanką owsianek i innych miksów płatkowo - nabiałowych czy też koktajli.
Czasem jak się zmobilizuję to poświęcam więcej niż 60 sekund na przygotowanie tego posiłku, a mianowicie smażę placki bardzo z siebie dumna, że mój pierwszy posiłek nie będzie w 85% składał się z węglowodanów ;-)
Śniadaniowe placki w moim menu zawsze są słodkie, rano zupełnie nie podchodzą mi potrawy na słono, musi być słodkie, najlepiej z owocami i jakimś nabiałem.

Dziś przepis na banalnie proste placki bananowe z nutą cytryny, dodatek truskawek idealny na lato..
Fantastyczne są również na zimno, więc możecie przygotować je sobie wieczorem i rano wyjąć gotowe z lodówki!





Proste placuszki owsiano - bananowe z koktajlem truskawkowym

  • 2 jajka
  • 35 g płatków owsianych, górskich
  • 80 ml wrzątku
  • 1/2 dużego banana (60g)
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • odrobina wanilii
  • opcjonalnie kilka kropel oleju rzepakowego lub odrobina oleju kokosowego
  • 100 g truskawek
  • 2-3 łyżki maślanki/jogurtu naturalnego



Płatki owsiane zalewamy odrobiną wrzątku, odstawiamy do napęcznienia pod talerzykiem.
Po kilku minutach dodajemy do płatków utartego na papkę banana, otartą skórkę z cytryny i odrobinę świeżo wyciśniętego soku, składniki mieszamy.

W dużej misce łączymy mieszankę płatków i banana razem z jajkami, dodajemy wanilię i całość dobrze roztrzepujemy.

Patelnię porządnie rozgrzewamy i delikatnie nacieramy tłuszczem (dla doświadczonych posiadaczy dobrych patelni może być bez ;-) ), placuszki smażymy na średnim ogniu (można pod przykryciem, wtedy góra szybciej się zetnie, a dół nie zdąży się zbyt mocno przypalić), najlepiej w mniejszych rozmiarach, wtedy łatwiej je obrócić.

Placki podajemy z truskawkami zmiksowanymi z odrobiną maślanki.



------


13 komentarzy:

  1. Będą jutro! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, coś czuję że u mnie też!

    MS

    OdpowiedzUsuń
  3. Często serwuję sobie podobne, ale w połączeniu z koktajlem jeszcze u mnie nie było. Trzeba będzie nadrobić koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koktajl z truskawek to u mnie ostatnio temat numer 1 ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro na śniadanie u mnie też będą placuszki. Ciepłe i podane z zimnym nabiałem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobione, baaardzo dobre wyszły, bez grama cukru! U mnie z domowym dżemem truskawkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, jakie to musi być pyszne!:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam i jestem baaardzo zadowolona. Placuszki mięciutkie i ładnie się przewracają. Zastanawiam się tylko, czy z podanych składników otrzymam jedną porcję?

    OdpowiedzUsuń
  9. Są absolutnie cudowne i czuć tę cytrynkę w smaku, mniam! Puchate, leciutkie, z nutą cytryny i wanilii - super. U mnie z brzoskwiniowym koktajlem, bo truskawek już nie było :). Ze świeżym koktajlem z brzoskwini jakkolwiek też są cudowne. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile kcal mają same placuszki ?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.