środa, 15 kwietnia 2015

Wegańska pasta cytrynowo - bazyliowa z groszku i awokado

Od jakiegoś już czasu przymierzałam się do zrobienia pasty z groszku i awokado.
Okazało się, że groszek mrożony to chyba jakiś towar deficytowy w ostatnich czasach, 
bo dopiero na zakupach w Tesco udało mi się go kupić, szperałam wcześniej w 4 sklepach
i nic! Nawet w pewnym momencie przyszła mi do głowy desperacka myśl zakupienia marchewki z groszkiem i oddzielenia jednego od drugiego niczym ten kopciuszek, ale ostatecznie puknęłam się w głowę i stwierdziłam, że może w jakimś hipermarkecie się z nim w końcu zejdę.

Pewnie większość z Was zna wersję czosnkową rzeczonej pasty.
Kocham czosnek, nie przeszkadza mi bycie czosnkiem w zaciszu własnego domostwa przez pół dnia, ale pomyślałam, że jednak miło by było zmiksować jakąś łagodniejszą wersję, którą możemy też ze spokojem zabrać do pracy.. :-)
Cytryna przeszła moje najśmielsze oczekiwania.. koniecznie spróbujcie!




Wegańska pasta cytrynowo - bazyliowa z groszku i awokado
przepis na około 250 g pasty, kaloryczność w 100 g:

  • 100 g mrożonego groszku
  • 60 g awokado
  • 70 g cukinii
  • garść świeżej bazylii
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • 1/3 łyżeczki soli
  • świeżo zmielony pieprz



Do gotującej się wody wrzucamy groszek oraz plastry cukinii, gotujemy około 5 minut, odcedzamy i odstawiamy do ostygnięcia.

Do ugotowanych warzyw dodajemy kawałki awokado (koniecznie dojrzałego, miękkiego), świeżą bazylię, sok, oraz skórkę z cytryny, doprawiamy odrobiną soli i świeżo zmielonego pieprzu.
Całość blendujemy dokładnie na gładką pastę.




Pasta nadaje się zarówno do kanapek jak i np do makaronu, świetnie udaje też hummus :-)


19 komentarzy:

  1. Kolor ma przecudowny :) Koniecznie muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. przepięknie się prezentuję:) zapraszam również do mnie na pastę z rzeżuchy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. groszek i awokado :D? woow, fajne połaczenie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. mozna zastapic groszek mrozony groszkiem z puszki?: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale kolor nie będzie już taki ładny :-)
      Tylko opłucz i odcedź dobrze! :-)

      Usuń
  5. świetna pasta! z przyjemnością wypróbuję - te połączenie smaków musi być bombowe! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pastę z awokado i w takim wydaniu na pewno by mi posmakowała. Mam plany na groszek, z tego też na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią spróbuję jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piękny wiosenny kolor :) musiało być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękny kolor :D Do śniadaniowej kanapki idealny :) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tę pastę, kolor jest nieziemski :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pasta wygląda przepysznie i pewnie tak samo smakuje. Zestawienie smaków bardzo mi odpowiada, więc jutro zagości na pewno na moim stole:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy pomysł. Ja kremy z awokado robię zazwyczaj na słodko, a to byłaby miła odmiana;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam dziwne pytanie... Jakie są w tej paście witaminy? Makro- i mikroelementy? Pasta wygląda przepysznie, ale właśnie potrzebuję tych danych i byłabym za nie baaaardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprawdź ile ma awokado i groszek, proste? no bardzo proste :)

      Usuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.