poniedziałek, 16 marca 2015

Fanaberie na warsztatach czekoladowych

Jeszcze w lutym miałam okazje wziąć udział w ciekawych warsztatach organizowanych przez Akademię Smaku marki Bosch.
To zdecydowanie były Fanaberie na warsztatach, a nie Dietetyczne Fanaberie na warsztatach, ponieważ tematem wiodącym była ona.. czekolada!
W prawdzie gorzka i jak już do tego doszliśmy wspólnymi siłami, czekolada.. kakaowiec.. drzewa.. prawie jak sałatka... to jednak wciąż fanaberie :-)

Ideą spotkania było nietypowe łączenie smaków, więc już w drodze na warsztaty przeczuwałam, że w menu na pewno znajdzie się na pewno mięso, które teoretycznie do czekolady nie bardzo nam pasuje.. nie pomyliłam się - dwa dania mięsne łamały tego dnia stereotypy!

Przed gotowaniem wysłuchaliśmy wykładu na temat użycia gorzkiej czekolady, który przeprowadził mistrz w tym temacie - Piotr Chylarecki, współzałożyciel cukierni Odette







Oczywiście w newralgicznym punkcie rozładował mi się aparat, więc zdjęcia gotowych już dań podkradłam z instagramu firmy Bosch.. - zdecydowanie faworytem wszystkich była potrawa, którą przygotowywała moja grupa, a mianowicie deser - czyli odpowiednie miejsce dla czekolady :D


krem z kalafiora z gorgonzolą i chipsem czekoladowym

wytrawny brownie z kaszą gryczaną

 wędzona pierś z gęsi z sorbetem z buraka i gorzkiej czekolady

pierś z kaczki z sosem z gorzkiej czekolady, imbiru, marakui i chili


Jak zawsze po takich warsztatach dochodzę do wniosku, że ja to jednak nie umiem gotować i jeszcze dużo muszę się nauczyć.. dziękuję wszystkim uczestnikom i sponsorom, firmie Wawel, Kupiec, Frisco, Bonduelle, a szczególnie marce Bosch  za miło spędzony dzień i zaproszenie!

Gdyby ktoś miał ochotę przygotować którąś z potraw - chętnie podzielę się przepisem! :-)


9 komentarzy:

  1. Ja bym chętnie ujrzała tutaj przepisy na wszystkie dania, bo każde mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Człowiek sukcesu to człowiek świadomy, że jeszcze wiele musi się nauczyć. :) świetne propozycje! Zaintrygowało mnie połączenie buraka z czekoladą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekoladka prawie jak sałatka - podoba mi się! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O mój boże jakie pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie propozycje sa bardzo kuszace, ale mnie najbardziej zaintrygowalo browni z kasza gryczana na wytrawnie! Dlatego prosilabym o przepis na to wlasnie danie. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz do mnie maila na dietetycznefanberie@gmail.com bo mam to w pdf :-)

      Usuń
  6. Widze że blog ciekawy ale chyba na nim nie zarabiasz. A możesz zarobić całkiem nieźle promując produkty związane ze zdrowiem , szkoda żeby ruch na twojej stronie się marnował, jak możesz dorobić sobie niezłą pensję, wpisz sobie w google - spieniężanie stron o zdrowiu i urodzie

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.