środa, 11 marca 2015

Dietetyczny koktajl "big trio"

Uwielbiam koktajle i musy na bazie kaszy jaglanej.
Lubię bananowy, kakaowy, truskawkowy, brzoskwiniowy.. 
Dlaczego by więc nie połączyć 3 pysznych smaków w jeden koktajl deserowo - śniadaniowy?
Dorzuciłam też trochę serka wiejskiego, żeby podbić białko, w wersji wege z mlekiem kokosowym i odrobiną tofu też na pewno byłby pyszny!
Jest gęsty, właściwie do jedzenia łyżką lub picia przez gruba słomkę, a całość ma ponad 400 ml, także jest też dość sycący :-)





Dietetyczny koktajl "big trio"

baza:
  • 35 g kaszy jaglanej
  • 280 ml wody
  • 70 ml mleka 2%
  • 1 mały, dojrzały banan (80g)
  • 50 g lekkiego serka wiejskiego
warstwa ciemna:
  • 1 łyżeczka kakao
  • + opcjonalnie 1/2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
warstwa różowa:
  • 6-7 truskawek (u mnie mrożone)




Kaszę jaglaną zalewamy 280 ml wrzątku, dodajemy szczyptę soli, przykrywamy i gotujemy na małym ogniu około 10 minut. Po upływie tego czasu odstawiamy kaszę do całkowitego wchłonięcia wody i ostygnięcia (jeżeli zostanie odrobina wody to nie szkodzi, nie odlewamy jej)

Gdy kasza nabierze już temperatury pokojowej dodajemy do niej banana, serek wiejski oraz mleko, a następnie blendujemy składniki około minutę do uzyskania gładkiej konsystencji.
1/3 musu odlewamy do kubka, dodajemy kakao (i opcjonalnie kawę), mieszamy dokładnie i wlewamy pierwszą warstwę do wysokiej szklanki.
Kolejną 1/3 musu (jasną, bazową) wlewamy na masę kakaową, a do pozostałej części dodajemy truskawki i raz jeszcze blendujemy tworząc ostatnią warstwę koktajlu, którą dopełniamy całość.




Sprawdźcie w zamrażarce czy macie jeszcze ostatnie, zachomikowane truskawki!

No i zapraszam raz jeszcze do odwiedzenia strony mojej poradni 
i współpracy przy zmianie nawyków żywieniowych na lepsze! :-) >>> KLIK


32 komentarze:

  1. Prezentuje się obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja akurat wszystko mam! <3
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w zamrażarce niestety już nic nie zostało :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pysznie się prezentuje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja, chodzi za mną taki truskawkowy, ale trio to byłoby szaleństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Deser jak z pysznej kawiarni. A wiadomo domowa wersja zdrowsza. Uwielbiam kasze jaglaną i jej odsłony. Koniecznie będę musiała spróbować przygotować swój warstwowy koktajl jaglany :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastycznie się prezentuje. Trafiłam na twój blog przypadkiem i zostałam na dłużej :) Testuje kolejne propozycje posiłków i jestem zachwycona :) Błogość dla podniebienia i to w zdrowej, light wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcie - rewelacja! Smak pewnie też:D

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam na śniadanie, nie wyszedł mi taki idealny, bo warstwy się zmieszały, pewnie za dużo wody dałam, ale i tak pyszny! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie! Nigdy takiego nie jadłam, ale na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jutro robię, wygląda smakowicie! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. a kakao to takie ciemne, gorzkie? Nie a la nesquick? (wiem , ze nesquick moze jest zbyt zdrowy, ale o ile dobrze pamietam po ciemnym, gorzkim strasznie bolal mnie brzuch i czytałam że powinno się je gotowac?) Ale wygląda pysznie, chyba jutro zrobie na sniadanko, tylko z porzeczek i malin ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zamiast gorzkiego kakao dodać karob - mieszanka typu Nesquick to prawie sam cukier.

      Usuń
  13. Muszę go koniecznie wykonać, wygląda nieziemsko!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda niesamowicie, koktajli na bazie kaszy jaglanej jeszcze nie robiłam ! :) ostatnio do koktajlu dodawałam łuski babki płesznik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem pod wrażeniem zdjęć :) Jaki masz aparat?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja proszę o podpowiedź. Czy manna też się sprawdzi? Jaki serek wiejski wykorzystałaś? Nie bardzo wiem za jakim się rozglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek wiejski Piątnicy :-) a manna niestety nie sprawi, że koktajl będzie aż tak gęsty :( chyba, że użyłabyś większej ilości kaszy i ugotowała tak, aby była na prawdę gęsta.. natomiast nie próbowałam, więc to tylko moje domysły :-)

      Usuń
  17. Świetny pomysł! Koniecznie muszę spróbować <3

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda mega, muszę koniecznie spróbować

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda jak lód w wafelku "sandwich" :) Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Koniecznie muszę taki zrobić ! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super! :-) zrobiłam z kiwi bo tylko to miałam ;) pyszne !!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. a czy można go zrobić bez serka?

    OdpowiedzUsuń
  23. jest pyszny ale mi i tak wszystkie warstwy sie zlaly razem czy tobie tez tak nieaz wychodzi?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.