czwartek, 5 lutego 2015

Pietruszkowiec

Zazwyczaj jak słyszę "koktajl" to wizualizuję sobie zmiksowane truskawki z mlekiem.
Nie pijam jakoś często zielonych koktajli, przyznaję się bez bicia.
Na pewno nie dla tego, że ich nie lubię, bo uważam, że są pyszne i na prawdę można w nich przemycić dużo witamin i składników mineralnych.
Pewnie wynika to z tego, że zwykle na drugie śniadanie, na które taki mix by pasował idealnie zabieram coś, co przygotowuję rano i zjadam dopiero po kilku godzinach, a szkoda by było narażać te wszystkie zdrowe składniki na zbyt długie leżakowanie, szczególnie jeśli nie mam przenośnej chłodziarki w torbie.. :-)
Pamiętajmy również, że niektóre owoce takie jak np. kiwi sprawiają, że smoothie nie może czekać kilka godzin na spożycie, bo że tak to ujmę.. gorzknieje!

W dzisiejszym przepisie porcja witaminy C praktycznie w 100% pokrywa nasze zapotrzebowanie dzienne na ten element :-)
 



Zielony koktajl z pietruszką

  • 1 miękka, dojrzała gruszka
  • 1 dojrzałe kiwi
  • świeżo wyciśnięty sok z 1/2 dużej cytryny
  • 120 ml zielonej herbaty
  • spora garść natki pietruszki
  • 1 łyżeczka siemienia lnianego

Owoce obieramy, kroimy na mniejsze kawałki i wkładamy do blendera, dolewamy ostudzoną herbatę i sok z cytryny. Do składników dodajemy natkę pietruszki i odrobinę siemienia lnianego, a następnie całość miksujemy na jednolity koktajl, tak, aby nie pozostały żadne duże kawałki natki.

Jeżeli będzie dla Was mało słodkie - kawałek dojrzałego banana!




ps. Czuje, że padnie to pytanie - słoiczek jest z Tigera ;-)

13 komentarzy:

  1. Fajna opcja ;) Ja z kolei często piję różne koktajle, zielone też :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny skład - idealnie zgrane smaki :) na pewno wypróbuję! a słoiczek przeuroczy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny, bo robię, jednak jako 2. śniadanie to zdecydowanie za mało. Jakieś mięsko, warzywa i to - jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 140 kcal to dla za mało jak na posiłek - z dodatkiem zmiksowanego banana koktajl powinien być bardziej sycący. na pewno niedługo spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi zielone zawsze kojarzyło się bardziej ze szpinakiem :) Ten koktajl muszę koniecznie spróbować :) Często na drugie śniadanie pijam koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja 'pietruszkowce' takie robie z korzeni tego warzywa i jabłek z imbirem - pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny koktajl, uwielbiam takie :

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam, pychotka :) zaglądam do Ciebie już od dłuższego czasu, masz naprawdę fajne pomysły :) jako że założyłam właśnie bloga, zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dość odważnie z pietruszką. Szpinakowy to niebo w.. ustach. Chętnie i spróbuję pietruszkowca. Siemię mielisz sama, czy używasz mielonego??

    OdpowiedzUsuń
  10. moje pytanie może być niedorzeczne ale gdzie kupiłaś taki słoik z nakrętką?? zawsze chciałam to wiedzieć haha

    OdpowiedzUsuń
  11. Tiger to jakaś strona internetowa? Sklep?

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapomnialam dodać siemię lniane. Mimo to koktajl pyszny i na pewno zrobię go jeszcze kiedyś. Na insta wrzuciłem fotkę koktajlu (nick :hybrydiwe.love)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.