sobota, 31 stycznia 2015

Mus bananowo - kakaowy - bez mleka!

Ostatnio znów zagościło w mojej kuchni awokado.
Co wiecie na temat tego owocu?
Pewnie pierwsze co Wam przychodzi do głowy to fakt, że niewątpliwie jest tłuste.
Mam nadzieję jednak, że doszliśmy już do tego momentu, gdzie każdy z nas dostarcza organizmów w swojej codziennej diecie pewną ilość tych "zdrowych" tłuszczów, bo są nam niezbędne!
W tym przepisie będą one pochodziły z dwóch roślinnych źródeł - orzechów i właśnie awokado.
Powinniśmy również wspomnieć o pozytywnych aspektach tego zielonego owocu takich jak spora ilość błonnika, kwasu foliowego oraz magnezu! Na pewno też wiele z Was wykorzystuje strukturę tego produktu przy robieniu zdrowych past czy zagęszczeniu koktajli.

A co my tu dzisiaj mamy? No właśnie.. budyń? Mus? W każdym razie coś dobrego!




Mus bananowo - kakaowy - bez mleka!

  • 1 bardzo dojrzały banan (ok 100g)
  • 1/2 miękkiego awokado (ok 80g)
  • 2 łyżki płatków jaglanych (20g)
  • 100 ml wrzątku
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 2 łyżki orzechów nerkowca



Do wysokiego kubka/kielicha blendera wsypujemy 2 łyżki płatków jaglanych i zalewamy je wrzątkiem, po czym czekamy ok 3 minuty aż napęcznieją.

Następnie dodajemy kawałki awokado, banana oraz kakao

Całość blendujemy na jednolity mus, przekładamy do salaterki i wsypujemy orzechy, które oczywiście możemy zamienić lub też wzbogacić ulubionymi bakaliami.



-----

ps. Płatki z powodzeniem można zamienić ugotowaną kaszą jaglaną lub np. otrębami owsianymi!:-)


15 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i prosty przepis. Gdy dorwę awokado to wypróbuję, może jakoś się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię nawet i bez płatków czy innego żródła węglowodanów i też jest pyszny i ma fajna konsystencję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mm rewelacyjny skład i pewnie ma też rewelacyjny smak,muszę wypróbować !
    Zapraszam do siebie na przepis na kokosowe ciasteczka owsiane bez mąki i cukru:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kremy z awokado! Ja robię trochę w innej wersji, bo tylko z karobem i miodem, ale są świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wybrać dojrzałe awokado?

    OdpowiedzUsuń
  6. awokado to rewelacyjny owoc, pełny zdrowych tłuszczy, witamin i składników mineralnych. tym, którzy nie mieli jeszcze okazji spróbować, polecam pastę z awokado, która świetnie pasuje jako zamiennik masła i margaryny - ma sporo tłuszczu (zdrowego), więc po odpowiednim przygotowaniu można nim smarować kanapki.

    OdpowiedzUsuń
  7. takie musy to coś dla mnie, a już zwłaszcza jeśli zawierają w sobie orzechy nerkowca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czym można zastąpić banana?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, super przepis! Prosty, smaczny, zdrowy :) Wczoraj go wypróbowałam, dodałam dodatkowo jeszcze trochę otrąb żytnich :) Świetny smak!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć, w jednym z postów pisałaś, że cierpisz na refluks. Czy mimo to spożywasz kakao? ;>

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bardzo lubię i takie musy i awokado:) Muszę wypróbować ten przepis, bo zazwyczaj nie dodaje kakao, a to by było coś nowego:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona! Nie spodziewałam się, że będzie mi tak smakował. Świetna konsystencja. Użyłam płatków owsianych błyskawicznych zamiast jaglanych i wyszło super, więc polecam takie rozwiązanie tym, którzy nie mają pod ręką płatków jaglanych. ;))

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.