środa, 14 stycznia 2015

Bezmleczne śniadanie w 5 minut


O czym myślimy jak wstajemy z łóżka?
O śniadaniu!
Główna pożądana cecha tego posiłku? SZYBKO!
Może się mylę i powinnam mówić za siebie, ale u mnie tak właśnie to wygląda..
Także aby zapobiec złapaniu muffinek mojej mamy lub innych kuszących mnie rano przekąsek, swój w miarę pełnowartościowy i zdrowy pierwszy posiłek muszę przygotować najlepiej natychmiast! 

Dziś przepis na takie właśnie ekspresowe śniadanie z płatków jaglanych, o które często pytacie.
Także zapraszam - BEZ słodzenia, BEZ mleka, BEZ gotowania i na upartego BEZ glutenu - można w 100% użyć płatków jaglanych i zastąpić nimi łyżkę tych owsianych :-)





Płatki jaglane z jabłkiem i dodatkami


  • 3 łyżki płatków jaglanych (30g)
  • 1 łyżka płatków owsianych górskich (15g)
  • 1 łyżeczka siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych
  • odrobina jagód goji (u mnie 1 łyżeczka)
  • 150 ml wrzątku
  • szczypta soli
  • 1 spore jabłko
  • 1 łyżeczka słonecznika +1 łyżeczka pestek z dyni


Do miseczki wrzucamy płatki, siemię, kokos, jagody goji oraz szczyptę soli i całość zalewamy wrzątkiem, mieszamy i przykrywamy talerzykiem i odstawiamy na 5 minut.

W międzyczasie obieramy jabłko i ucieramy je na małych oczkach tarki na tzw papkę.

Gdy płatki wchłoną już wodę i staną się miękkie dodajemy przygotowane jabłko i posypujemy po wierzchu pestkami dyni oraz ziarenkami słonecznika. Przed skonsumowaniem całość mieszamy.






8 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie papki! Miseczkowe rzadza ❤️
    Zapraszam: http://iluminatium-mundi.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. takie szybkie i pożywne śniadanie to idealne rozwiązanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ błyskawiczna wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie powiedziałabym, że nie ma w nich mleka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabyś napisać mi ile to ma kalorii? :) + świetne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.