środa, 19 listopada 2014

Razowiec bananowiec

Jakoś nie miałam szczęścia dotychczas z bananowymi omletami, bo wiecznie w ramach prób coś mi się rozpadało albo przyklejało.. ale ten się udał! I był pyszny.
Bez dosładzania jest idealny, banan zdecydowanie "robi robotę" w tej materii.
Dla przełamania u mnie jak zwykle lekko kwaskowy jogurt naturalny, a do tego polecam ulubione bakalie lub świeże owoce jako dodatek.
No i razowy - wiadomo - energia na dłużej :-)

A przy okazji - razem z Karolem z eko sklepu przygotowaliśmy dla Was specjalną zniżkę na zakupy!
7% rabatu na wszystkie produkty (oprócz już przecenionych) ważny do końca listopada!
Wystarczy przy zamówieniu podać koda promocyjny - 7FITDF14






Razowy omlet bananowy

  • 1 duże jajko + 1 białko jaja
  • 15 g mąki razowej (pszennej lub np orkiszowej)
  • 1 płaska łyżka mielonego siemienia lnianego
  • 1 płaska łyżka mąki migdałowej lub mielonych orzechów
  • szczypta soli
  • 1 dojrzały banan (ok 90 g po obraniu)
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
  • opcjonalnie bakalie do posypania




Banana ucieramy na papkę (na małych oczkach tarki).
W misce roztrzepujemy jajko i białko, dodajemy rozdrobniony owoc, siemię lniane, razową mąkę oraz mąkę migdałową (lub mielone orzechy).
Całość dokładnie mieszamy i wylewamy masę na bardzo mocno rozgrzaną patelnię.
Smażymy pod przykryciem (na małym ogniu) po około 2 minuty z obu stron

Gotowego omleta nakładamy na talerz, polewamy jogurtem naturalnym i opcjonalnie posypujemy bakaliami (ja użyłam jagód goji, jak również zostawiłam mały kawałek banana, pokroiłam w plastry i  również ułożyłam na wierzchu).






19 komentarzy:

  1. Jutro zrobie na sniadanie ,wyglada pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, od razu skojarzył mi się ze śniadaniem :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Ja jutro eksperymentuje z dynią! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Zapisuję przepis, bo z takimi pysznościami nie można zwlekać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. WWW.daniadietetyczne.com polecam zbior dan dietetycznych

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie mój ulubiony blog o zdrowym odżywianiu, a ten razowiec wygląda fantastycznie!

    http://stylinsonlady.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda apetycznie. Zjadło by się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja robiłam jest przepyszny :D masz super przepisy :D
    Jestem pod wielkim wrażeniem jakości bloga :D oraz jego zdj ! są prześliczne <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Też skorzystałam z Twojego przepisu. Przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mamy smażyć go w oleju, czy na suchej patelni?

    A tak po za tym to wygląda pysznie i zaraz go robię <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszedł mi dośc twardy i suchy, czy taki powinien być?

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj zrobiłam i już wiem co mam w zastępstwie za owsiankę:) pycha!

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.