poniedziałek, 6 października 2014

Kasza jaglana z jabłkiem i bakaliami

Dziś po sporej przerwie związanej z długo wyczekiwanymi wakacjami na (nie do końca)
słonecznej Krecie mam dla Was kolejny śniadaniowy przepis, który ukazał się w nowym
wydaniu magazynu Aktywni, z którym mam przyjemność współpracować od jakiegoś czasu.

Znów moja ukochana kasza jaglana, znów problematyczne w tym roku jabłka.. :-)
Tym razem na zimno, czyli z serii "ze słoika", ale oczywiście można przygotować ją też normalnie 
na ciepło np w wysokiej szklance.




Kasza jaglana z jabłkiem i bakaliami


  • 40 g kaszy jaglanej
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych
  • 2/3 łyżeczki soli do gotowania kaszy
  • 1 średnie jabłko
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 10 g orzechów nerkowca
  • 1 łyżka rodzynek
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego





Kaszę jaglaną opłukujemy i gotujemy w lekko osolonej wodzie 10 minut na małym ogniu, po czym odstawiamy pod przykryciem i czekamy aż kasza wchłonie resztę wody, odstawiamy do ostudzenia.

Do ugotowanej kaszy dodajemy kurkumę, miód i wiórki kokosowe, dokładnie mieszamy.
Na małych oczkach tarki ucieramy jabłko na papkę, dodajemy do niego rodzynki, pokruszone orzechy oraz cynamon.

Kaszę i jabłko z bakaliami układamy warstwowo, jako jedną z ostatnich warstw nakładamy jogurt naturalny i wstawiamy na noc do lodówki (lub też nie :-) ).


Jak zawsze zachęcam do przeglądnięcia magazynu online! KLIK





15 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie śniadania! Choć jakoś dawno nie łączyłam jaglanej z jabłkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda, smakuje zapewne rewelacyjnie:) Bardzo zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. brzmi i wygląda pysznie, muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zrobiłam to danie wczoraj. I albo przesadziłam z miodem albo z cynamonem bo dla mnie było zbyt słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, na pewno wypróbuję! I dodany w moje urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe połączenie, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jaglanka jest świetna, jem zamiennie na śniadanie z owsiankami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda zachęcająco, na pewno wypróbuję przepis:). Pozdrawiam (i zapraszam "do siebie")

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś na śniadanie już trzeci raz robiłam Twój przepis - kasza z twarogiem i wiśniami. Dążę do doskonałości :) Czy jest jakiś sposób aby kasza jaglana pozostawała sypka i nie sklejała się w breję?

    Pozdrawiam,
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja, wciąż nie mogę wyjść z podziwu, że zdrowe i lekkie jedzenie może być tak pyszne. :)
    Na pewno jeszcze nie raz zagości u mnie na śniadanie ten słoiczek. :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.