wtorek, 12 sierpnia 2014

Mus bananowo-jaglany z owocami

Ostatnio mam fazę na dwie rzeczy.
Tak jak pisałam na facebooku - brzoskwinie i nektaryny prześladują mnie tego lata, a kolejną sprawą
jest kasza jaglana, którą w mniejszej lub większej ilości przemycam raz po raz do potraw.

Dziś bardzo łatwy śniadaniowy przepis z węglowodanowym kopniakiem na dzień dobry, czyli gęsty,
słodki mus jaglano - bananowy z owocami sezonowymi, które akurat macie w domu i opcjonalnym dodatkiem jogurtu i bakalii wedle Waszych preferencji.

Kaszę jaglaną można sobie przygotować wcześniej, żeby rano tylko wszystko szybko zblendować
i spałaszować przed wyjściem z domu.






Mus bananowo-jaglany z owocami

  • 35 g kaszy jaglanej
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 1 mały dojrzały banan (ok 90 g)
  • spora szczypta sproszkowanej wanilii
  • 1/2 dużej brzoskwini
  • 1/2 nektarynki
  • 2 śliwki
  • garstka rodzynek
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego


Kaszę jaglaną opłukujemy i gotujemy w małej ilości osolonej wody pod przykryciem kilka minut, gdy będzie już powoli dochodzić to odstawiamy ją nie ściągając pokrywki, żeby wchłonęła resztę wody. Jeżeli w trakcie gotowania zorientujemy się, że daliśmy za mało wody, to wystarczy dolać odrobinę wrzątku.

Gotową kaszę ostudzamy (lub też nie wedle preferencji) i blendujemy na mus razem z bananem i wanilią, po czym przekładamy go do miseczki.

Na wierzch nakładamy pokrojone w kostkę owoce (możecie użyć też truskawek, kiwi czy też moreli),
polewamy kilkoma łyżkami gęstego jogurtu naturalnego i posypujemy rodzynkami.




Serwetkę robiła moja niezawodna mamusia :-) > KLIK

-------

Spróbujcie też z serkiem wiejskim! :-)


15 komentarzy:

  1. kasza jaglana+owoce+jogurt naturalny=zakochana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio kasza jaglana stała się bardzo popularna, dlatego tym bardziej trzeba przyrządzić taki mus :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dołożyłabym tylko jakieś orzechy bądź pestki i mogłabym wcinać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis super! skusiłabym się na jutrzejsze śniadanie gdyby nie to, że zjadłam praktycznie wszystkie swoje owoce i zostały mi tylko brzoskwinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione banany+ kasza jaglana :) Pychota :)
    http://kobietazmarzeniami.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Owocowa rokosz, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten mus musiał być przepyszny, innej opcji sobie nie wyobrażam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój mus wyszedł dosyć kleisty ale to nieważne, bo było pyszne:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wpis ! Zapraszam do mnie blog o aktywności fizycznej , zdrowym trybie życia i treningach, ale nie tylko :)

    http://aktywnaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszny mus! Zrobiłam i potwierdzam. Jest rewelacyjny :) Palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoj blog jest fantastyczny! Kazdy przepis trafia w me gusta ;) Rewelacja, caly czas trzymasz wysoki poziom. Tak trzymac :D

    OdpowiedzUsuń
  12. czy równie dobre będzie zmiksowane z innymi owocami np gruszką, jabłkiem, malinami czy też jeżynami??

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.