niedziela, 24 sierpnia 2014

Koktajl arbuzowo - truskawkowy z jarmużem

Jadacie jarmuż?
Nie tak łatwo dostać go w sklepach, ale jak macie w pobliżu dobrze zaopatrzony warzywniak,
to możecie kupić go za grosze! 
Ja pierwszy raz jadłam go w Bibendzie i ucieszyłam się niezmiernie, że znalazłam sobie nową,
zieloną alternatywę dla sałaty, za którą jak wiecie nie przepadam.
Jest to bardzo uniwersalna "zielenina", która zapewne jeszcze nie raz się u mnie przewinie, a na pierwszy ogień idzie przepis na owocowo jarmużowy koktajl, bo akurat zdobyłam pyszne truskawki!

W zanadrzu czeka jeszcze sałatka i mam w planie placuszki, także zaglądnijcie niebawem! :-)





Koktajl arbuzowo - truskawkowy z jarmużem
BARDZO duż porcja (pół litra koktajlu) dostarcza:


  • 150 g truskawek
  • 150 g arbuza
  • garść jarmużu
  • 50 g banana
  • 100 ml zielonej herbaty
  • 50 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego
  • kilka listków mięty



Arbuza kroimy w kostkę i usuwamy pestki, wrzucamy do blendera lub wysokiego kubka, jeżeli używamy ręcznego blendera.

Następnie dodajemy pokrojonego w plasterki banana, odszypułkowane truskawki, lekko rozdrobniony jarmuż, listki mięty i mielone siemię lniane.

Wszystko zalewamy zieloną herbatą i jogurtem naturalnym po czym blendujemy dokładnie.

Jeżeli lubimy bardzo słodkie koktajle to zieloną herbatę możemy zastąpić ulubionym sokiem lub po prostu dodać do całości większą ilość banana.





12 komentarzy:

  1. Nigdy jarmużu nie próbowałam, ale chyba pora poszukać w sklepach, bo coraz więcej o nim słyszę i czytam! ;) a koktajl wygląda na pyszny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie koktajle- tyle w nich smaku i zdrowia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tyle zdrowia w tym koktajlu, że po prostu nie można nie spróbować, a smakować musi genialnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy jarmużu nie próbowałam,ale pora to zmienić. Naczytałam się sporo dobrego, koktajl wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze nigdy nie udało mi się go upolować, ale czytając takie przepisy stwierdzam, że muszę się bardziej postarać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koktajl prezentuje się bardzo apetycznie, po raz kolejny muszę stwierdzić, że brak blendera to deficyt kuchenny, nad którym ubolewam najbardziej. Czas chyba odwiedzić jakiś Media-sklep :) Pierwsze słyszę o jarmużu, ale z pewnością koktajl jest wyśmienity. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koktajl prezentuje się wybornie,kusisz kochana. Będę musiała wypróbować przepis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jarmuż jest pyszny, lubię na różne sposoby, w koktajlach chyba najbardziej :)
    Tylko truskawki zamieniłabym na maliny (nienawidzę truskawek...) i idealnie!

    Wpadnij do mnie jak masz chęć - kuchenne wpisy też się znajdą (na przemian z podróżniczymi, hospicyjnymi, teatralnymi itd.) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog i przepisy. Dodaję do obserwowanych. Zapraszam do mnie. :)

    ------------------------------------------------
    esqedark.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ajj. tutaj w Ekwadorze tesknie sknie za polska kuchnia. Dzieki twojej stronie web mi sie odzwiezaja pomysly co ugotowac! :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.