poniedziałek, 7 lipca 2014

Puree kalafiorowe z jajkiem i awokado

Od kiedy mieszkam w Warszawie dużo częściej zdarza mi się "jeść na mieście",
dzięki czemu czerpię sporą inspirację ze sposoby podawania i komponowania potraw.
Czasem mam wrażenie, że położenie na dużym talerzu mięsa, obok dodatku warzywnego,
a następnie skrobiowego (ziemniaki, makaron czy ryż) już dawno wyszło z mody.
To przecież nie będę niemodna, u mnie też będzie warstwowo!

Bardzo proste i delikatne danie wegetariańskie, idealne na lekki lunch lub kolację,
fakt - awokado i jajko dostarcza nam trochę tłuszczu, ale i tak samo zdrowie na talerzu.
Jeżeli chodzi o rukolę, to jeśli nie przepadacie za jej smakiem możecie z powodzeniem zamienić
ten składnik na roszponkę lub świeży szpinak.



Puree kalafiorowe z jajkiem i awokado


  • garść rukoli (lub np roszponki)
  • 200 g kalafiora
  • 1 mały ziemniak (ok 80 g po obraniu)
  • 1/3 szklanki liści świeżej bazylii
  • 1/3 łyżeczki pieprzu
  • 1 jajko
  • 1/2 dojrzałego awokado
  • 1 płaska łyżeczka soli do gotowania



Obranego ziemniaka kroimy w kostkę i gotujemy w lekko osolonej wodzie wraz z kawałkami kalafiora.

Ugotowane warzywa odcedzamy, dodajemy do nich świeżą bazylię i pieprz, a następnie blendujemy na puree.

Na dnie głębokiego talerza rozkładamy rukolę, następnie nakładamy puree i kawałki awokado pokrojone w plastry. Obok awokado kładziemy jajko ugotowane na miękko lub tzw jajko w koszulce.
Całość posypujemy jeszcze do smaku odrobiną świeżo zmielonego pieprzu.



---------


18 komentarzy:

  1. Wygląda tak apetycznie, że jutro wypróbuje :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale! ; )
    Świetnie podane to puree! *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo tego 'tłuszczu' i tak chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja za to ostatnio bardzo często wszelkiego rodzaju kremy i puree, więc akurat trafiłaś w moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam pytanie, z czystej ciekawości :D czy swoje przepisy udostępniałaś Ewie Chodakowskiej? w jej nowej książce jest mnóstwo Twoich przepisów, gratuluję z góry :) tymiankowy łosoś był pyszny :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic mi o tym nie wiadomo ;-) a jakie na przykład?

      Usuń
    2. A wlaśnie tymiankowy łosoś z warzywami na parze, pieczona owsianka z owocami, cynamonem i wiorkami kokosowymi, ale bez marchewki, pilaw z czerwonego ryżu z kurczakiem i warzywami, pikantny baklazan z kurczakiem i mozzarella, tagiatelle z cukinii z kurczakiem i sosem czosnkowo- jogurtowym (to sa nazwy z ksiazki Ewki) i jeszcze inne, juz sporo wypróbowałam, a w pieczonej owsiance sie zakochalam ! :)

      Usuń
  7. Ślinka cieknie! ;) Muszę wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wooow ale czad! Spróbuję zrobić - choć nie wiem czy wyjdzie mi to tak dobrze jak Tobie! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. To już wiem, co będzie u mnie na obiad, przekonałaś mnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny przepis na puree, a dodatek avocado pewnie urozmaica smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gotujesz w jednym garnku ziemniaki i kalafior? :) jeśli tak to już mi się podoba ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy to danie jest na ciepło czy na zimno?

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne! Uwielbiam cie Agato

    OdpowiedzUsuń
  14. smakuje rewelacyjnie :) dzieki za przepis

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.