czwartek, 10 lipca 2014

Faszerowana biała papryka z soczewicą

Faszerowanych warzyw dalszy ciąg.
Uwielbiam je z wielu przyczyn, są proste w przygotowaniu, zawsze coś do nich znajdę w lodówce, a poza tym mam słabość do pieczonych warzyw wszelakiej postaci.

Tym razem eksperymentalnie użyłam białej papryki - ulubionej mojej mamy zresztą :-)
Nawet nie zauważyłam kiedy pojawiła się w sklepach, ale na pewno wykorzystam ją tego lata
jeszcze kilka razy. Polecam też pokroić sobie jedną w paseczki i chrupać jak lubicie podjadać!

Kupiłam też bób, o ile nie zjem dziś całego na poczekaniu to może też wymyślę dla Was coś fajnego :-)

Tym czasem zapraszam na faszerowaną papryczkę w wersji wege i bez glutenu tym razem!





Faszerowana biała papryka z soczewicą


  • 1 spora biała papryka
  • 40 g soczewicy
  • 1/2 marchewki (50g)
  • kawałek cukinii (50g)
  • 1/2 małej, czerwonej cebuli
  • 1 łyżeczka nasion słonecznika
  • 50 g mozzarelli o niskiej zawartości tłuszczu
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka oregano
  • świeżo zmielony pieprz do smaku
  • 1/2 łyżeczki soli



Soczewicę opłukujemy i gotujemy w lekko osolonej wodzie do miękkości po czym odcedzamy.

Marchew i cukinię ucieramy na dużych oczkach tarki i wraz z posiekaną cebulą dusimy kilka minut na patelni, następnie dodajemy słonecznik, curry, oregano i pieprz oraz szczyptę soli i mieszając co jakiś czas zostawiamy na kilka chwil na małym ogniu.

Tak przygotowane warzywa dodajemy do wcześniej ugotowanej soczewicy, dorzucamy połowę mozzarelli (również ucieramy ją na tarce) i całość mieszamy po czym nakładamy do połówek
papryki, którą wcześniej odrobinę nacieramy solą.

Wypełnioną paprykę układamy na blaszce z papierem do pieczenia i posypujemy resztą mozzarelli.

Pieczemy 25 minut w 180 stopniach.





18 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł! składniki i przyprawy idealnie trafiają w moje smaki :) podobne papryki zawsze robił wujek, także chętnie zrobię by przypomnieć sobie te smaki z czasów dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja! Uwielbiam nadziewane warzywa :) Z białą papryką jeszcze nie kombinowałam, dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł :) na pewno wypróbuję :) myślę że to dobry pomysł na letnią kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! :) A soczwica jaka? zielona/brązowa?

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis w sam raz dla mnie :) Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie przepadam za papryką, ale ta Twoja mnie przekonuje, a białej jeszcze nie jadłam- jaki ma smak? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię soczewicę, ale jak do tej pory nie faszerowałam nią papryki. Ale nigdy nie mów nigdy... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam nigdy soczewicy. Ale wygląda naprawdę ciekawie i myślę, że warto w końcu spróbować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubię faszerowane papryki, ale w takiej wersji nie jadłam, muszę nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pyszny przepis, już chyba wiem co będzie u mnie dziś na obiad, do tego jakaś pyszna sałatka i będe w niebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyszło naprawdę przepysznie :) Dziękuję za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pytanie - czy można zastąpić soczewicę kawałkiem piersi z kurczaka? I - jeśli tak - jaka ilość będzie odpowiednia ( tak plus/minus)? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować z mielonym lub drobno pokrojonym mięsem :) około 100g!

      Usuń
  14. Dobry pomysł. Wypróbujemy u siebie. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda super ! Trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.