niedziela, 29 czerwca 2014

Faszerowany bakłażan z indykiem i pieczarkami

Wreszcie tyle pyszności na sklepowych półkach z warzywami..
Stanowczo muszę stwierdzić, że sezon na prowadzenie bloga z dietetycznymi przepisami 
w końcu w pełni!
Dziś mam dla Was bardzo łatwy przepis na faszerowanego bakłażana, a za moment zabieram się
za kalafiorowe pyszności z awokado i jajkiem.

Jeżeli chodzi o wczoraj przygotowane przeze mnie danie to oczywiście możecie zamiast
mięsa z indyka użyć kurczaka, albo pokusić się na wersję wege i zastąpić drób np. kaszą jaglaną,
ryżem lub soczewicą. Idealne danie na ciepłą kolację!





Faszerowany bakłażan z indykiem i pieczarkami
1 porcja (1 połówka bakłażana) dostarcza

  • 1 spory bakłażan (ok 400 g)
  • 3 duże pieczarki (ok 120 g)
  • 1 mała cebula
  • 120 g mielonego mięsa z indyka
  • garść liści świeżej bazylii
  • 1 łyżeczka bazyliowego pesto
  • 1 łyżka utartego sera grana padano (10 g)
  • 1 łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki soli prowansalskiej



Bakłażan przekrawamy wzdłuż na 2 równe połówki, odcinamy końce i za pomocą łyżki drążymy środek, który następnie kroimy w drobną kostkę i wkładamy do miski/talerza.
Wydrążone połówki nacieramy solą i odstawiamy.

Cebulę i 2 pieczarki siekamy dość drobno i wraz ze środkiem bakłażana dusimy pod przykryciem na patelni aż całość zmniejszy objętość, ściągamy pokrywkę i odparowujemy na małym ogniu.
Na patelnię dodajemy mielone mięso, posiekane listki bazylii, pesto oraz przyprawy i podsmażamy kilka minut co jakiś czas mieszając.

Po kilkunastu minutach natarte solą połówki bakłażana powinny się lekko "spocić", odlewamy pozostałą w nich wodę i nakładamy do środka przygotowany farsz, a na wierzch układamy plastry pieczarek
i posypujemy niewielką ilość sera grana padano (można też użyć np mozzarelli).

Tak przygotowane bakłażany układamy na blaszce z papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170'C. Pieczemy 40 minut.
W połówkach może się zebrać po pieczeniu odrobina wody, którą po prostu odlewamy przechylając je delikatnie.



12 komentarzy:

  1. świetny pomysł na bakłażan :D Bardzo rzadko go jem, więc chętnie wypróbuje przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekałam na ten przepis :D Dobrze, że już jest :) Zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna propozycja! Nigdy nie robiłam nadziewanego bakłażana, cukinię tak, ale przepis wart wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bakłażan to zdecydowanie moja miłość! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lekko zmodyfikowałam przepis, ale bakłażan mniam mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam ochotę na bakłażana, Twoja wersja bardzo przypadła mi do gustu:). A swoją drogą zastanawiam się dlaczego niektórzy nie lubią zamiany filetów z kurczaka na indyka... ten drugi jest przecież zdrowszy, owszem cena nieco wyższa, ale nie jakoś kolosalnie... ja osobiście mogłabym w ogóle nie jadać kurczaka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny blog, jak mam ochotę na coś zdrowego, z warzywami, to zawsze tu zaglądam :) zapraszam do siebie, chociaż dopiero pierwszy post :)
    + obserwuję
    http://gomigotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis i szczególnie korzystny rozkład WBT i kcal.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszny przepis, troszkę pracochłonny,ale warto :) Smakowało nawet mojemu facetowi, który jest przeciwnikiem wszelkich warzyw ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bakłażana nie próbowałam, ale lubię faszerowaną cukinię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności, ja w niedzielę faszerowałam cukinie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. bakłażan robi mi się płaski jak placek, brzegi opadają nieprzyjemnie i farsz ucieka na boki... jak zrobić żeby łódeczka z bakłażana była zwarta i nie zmieniała kształtu?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.