czwartek, 8 maja 2014

Lody sernikowe!

Tak patrzę na prognozę pogody, widzę, że wreszcie zbliża się wiosenny potop i od soboty
do soboty równo, jednostajnie i monotematycznie.. będzie lało.
Ale! Jak już wyjdzie słońce to trzeba być przygotowanym! Na lody!
Przywiozłam już z Gliwic moje foremki i stwierdzając, że sernik i lody to zdecydowanie
dwa moje ulubione desery, doszłam do wniosku, że trzeba te przyjemności ze sobą połączyć!

Twaróg, jogurt, skórka z pomarańczy, trochę bakalii, raz dwa i gotowe.
Zazdroszczę Wam wszystkim posiadaczom maszynki do robienia lodów!
Jak już kiedyś stanę się dumną właścicielką wielkiej kuchni z równie dużym zamrażalnikiem,
to na pewno zainwestuje w taki gadżet i będę hurtem robić pyszne owocowe sorbety.

A tym czasem ja, blender i foremki z Ikei, no trudno, dajemy rade.. :-)




Lody sernikowe
Przepis na porcję do 6 foremek, 1 lód dostarcza średnio:

  • 125 g chudego twarogu
  • 200 ml jogurtu naturalnego (najlepiej danone lub zott, kremowy)
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka rodzynek
  • 10g (1 łyżka) pokruszonych orzechów (np nerkowca lub laskowych)
  • 3 łyżeczki miodu



Pokruszony twaróg mieszamy dokładnie z jogurtem i miodem.
Na małych oczkach tarki ocieramy skórkę z pomarańczy (wcześniej ją wyparzamy),
skórkę oraz sok z pomarańczy i cytryny dodajemy to reszty składników wraz z bakaliami.
Całość raz jeszcze mieszamy, przelewamy do foremek i wkładamy na kilka godzin do zamrażarki.




Smacznego lodożercom :-)


25 komentarzy:

  1. ostatnio robię sobie lody z jogurtów i owoców :) muszę wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis zapisany! Na weekend na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis. Kupie takie foremki i będe te lody robić dzieciakom.

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezawodny sposob na pyszne kremowe lody to zmiksowanie zamrozonych owocow z jogurtem badz mlekiem lub zamrozonej masy (np.takiej jak w twoim przepisie) za pomoca blendera ktory rozbije krysztalki lodu. Niestety lody w foremkach nie sa takie dlatego polecam wczesniej zamrozic mase np. w kostkacj a pozniej rozbic blenderem i podawac natychmiast;)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam foremki! coś czuję, że za niedługo zrobię te lody! :) świetne smaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. O, jakie prościutkie! A jakie pyszne muszą być ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio miałam taki sam pomysł, żeby połączyć sernik i lody. Zrobiłam jednak mało dietetyczną wersję, ale raz nie zawsze :P
    Moja wersja: około 1/2 kg twarogu + 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego + ziarenka z 1 laski wanilii (wszystkie składniki dobrze połączyć, zblendować, przełożyć do pojemnika i włożyć do zamrażarki). Oczywiście z takiej porcji składników lodów wychodzi baaardzo dużo, spokojnie naje się z 8 osób :) Polecam, bo naprawdę pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale mi smaka narobilaś na sam wieczór :D tez takie zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjne :) Tylko czekać na upały!

    OdpowiedzUsuń
  11. O rany, ale fantastyczny przepis. Zabieram się robienia tego cuda. Sernikowe lody to jedne z moich ulubionych !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm, pyszności :)
    Sorbetiera to mój ukochany kuchenny gadżet, zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie wcinam-smakowitości!! Zrobiłam bez bakali-super są :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł! :) Dodatek orzechów na pewno się idealnie sprawdził ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna i ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale pyszności, pożyczam przepis i będę robić lodowe pyszności w weekend

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejny super sernikowy dietetyczny przepis. ponieważ jestem wielbicielką serników nie wyobrażam sobie diety bez nich. Będąc ostatnio na diecie Allevo, zajadałam się batonami o smaku sernikowym. taki baton to pełnowartościowy posiłek, chrupiący i bardzo sycący na dodatek w czekoladzie. A dieta bardzo skuteczna

    OdpowiedzUsuń
  19. Twarogu nie trzeba miksowac by był jak ten sernikowy? I ile ma być tych orzechów ? Łyżka czy 10 łyzek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miało być 10 gram, a potem łyżka i wyszło 10 łyżka :-) już poprawiam!
      Ja użyłam zwykłego twarogu

      Usuń
  20. jak tylko zrobi się ciepło wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. dalczego w poprzednim wpisie mówisz, żeby odlać wodę z owsianki, skoro to ona jest najzdrowsza

    OdpowiedzUsuń
  22. Mniaaaaaam! Uwielbiam lody, co dopiero sernikowe! Mistrzostwo świata :)

    OdpowiedzUsuń
  23. i od razu życie staje się piękniejsze, kiedy można jeść lody bez wyrzutów sumienia..:)

    OdpowiedzUsuń
  24. UWIELBIAM LODY SERNIKOWE <3 Są niesamowicie pyszne !!!!!!!! Pozdrawiam i... SERNIKOWI LODOŻERCY ŁĄCZMY SIĘ :D

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.