niedziela, 18 maja 2014

Lekka sałatka wegetariańska z mozzarellą i rabarbarem

Wreszcie weekend i trochę wolnego czasu dla siebie i kuchennych wojaży.
Dzisiejszy warzywny weekend zdecydowanie sponsoruje Świeża Paczka , która zaopatrzyła
mnie w kilogramy ekologicznych warzyw wszelkiego rodzaju!
Jestem tak zachwycona smakiem prawdziwej, polskiej marchewki prosto z ziemi, że aż
przypomniało mi się jak sama za malucha wykopywałam na wsi młode marchewki, szybko myłam
i chrupałam od razu - co to był za smak..
W paczce znalazły się również szparagi, które niedługo wykorzystam do pysznej frittaty,
zapas włoszczyzny do wielu pysznych zup, jabłka, które pochłaniam w ogromnej ilości i wiele,
wiele innych zdrowych rzeczy, które w najbliższym czasie postaram się przerobić na nowe przepisy.

Ewa i Paweł to przemiła para eko pasjonatów, którzy postanowili założyć niedawno tą fantastyczną firmę, dzięki której bez odwiedzania podmiejskich dostawców możecie prosto do domu dostać uroczą
skrzyneczkę pełną naszych najlepszych krajowych warzyw z okolicznych upraw.




A przecież wszyscy wiemy, że jesteś tym czym jesz, więc w co innego inwestować, jak nie w zdrowie na co dzień?:-)
Zatem koniecznie zaglądnijcie na ich stronę i sami zobaczcie co mają w swojej ofercie, która oczywiście zmienia się ciągle wraz z sezonem :-)

https://www.facebook.com/swiezapaczka
http://swiezapaczka.pl/

No a co mogłam zrobić na pierwszy ogień? Oczywiście sałatka... :-)




Lekka sałatka wegetariańska z mozzarellą i rabarbarem

  • Sałata (1 spora garść)
  • 25 g komosy ryżowej + 2/3 łyżeczki soli do gotowania
  • 1 duża marchew
  • 1 gałązka rabarbaru
  • 1/2 kuli mozzarelli light
  • 4-5 listków świeżej mięty
  • 2 łyżki pokrojonego ananasa
  • 1/2 łyżeczki miodu

  • 80g jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki miodu
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki musztardy francuskiej
  • szczypta soli
  • odrobina świeżo zmielonego pieprzu



Komosę ryżową gotujemy na małym ogniu w lekko osolonej wodzie około 25 minut, a następnie
dokładnie odcedzamy.

Do sporej miski ucieramy na dużych oczkach tarki obraną marchew, dodajemy porwaną w palcach sałatę, kawałki ananasa, przygotowaną komosę oraz drobno pokrojone listki mięty, całość mieszamy i przekładamy na talerz.

Rabarbar kroimy w kostkę, wkładamy do małej miseczki i zalewamy odrobiną wody z rozpuszczonym miodem, a następnie razem z wodą wrzucamy na dobrze rozgrzaną patelnię i dusimy pod przykryciem dosłownie minutę po czym ściągamy pokrywkę i odparowujemy resztę wody.

Rabarbar oraz pokrojoną w kostkę mozzarellę układamy na wierzchu sałatki, którą podajemy z lekkim jogurtowym sosem miodowo - cytrynowym.




Opcjonalnie polecam dodać rodzynki lub orzechy! :-)


10 komentarzy:

  1. Intrygujące połączenie smaków, kiedyś będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Własnie ciekawe połączenie smaków. Podobne fajne inspiracje znalazłam na stronie z dietetycznymi przepisami https://www.facebook.com/AllevoJedzIChudnij/app_387030424731412

    OdpowiedzUsuń
  3. połączenie rabarbaru i mozzarelli brzmi dośc intrygująco, ale chętnie wypróbuję przepis na taka sałatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świeża Paczka, jak widzę, dba nie tylko o kubki smakowe, ale także o receptory zapachowe.
    Mam przy domu konwalie i kiedy przechodzę obok ich zapach pozytywnie mnie nastraja.

    A sałatka?
    Intryguje mnie ten rabarbar.

    OdpowiedzUsuń
  5. Własnie zrobiłam tę sałatkę. Zastanawiałam się nad rabarbarem i mozarellą, ale w ostatecznym rozrachunku, to smakuje genialnie! Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm...apetycznie wygląda ta sałatka, aż brzuch się odzywa:) u mnie ostatnio gościła sałatka z czosnkiem niedżwiedzim

    http://oobzarciuch.blogspot.com/2014/05/surowka-z-czosnkiem-niedzwiedzim.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Same składniki brzmią apetycznie. Naprawdę ciekawe połączenie ;) Pozdrawiam, Kamila

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej :) Czy wagę produktów jak komosa ryżowa, podajesz przed ugotowaniem czy po?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.