poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Tarta z kalafiorem i musem ze słodkich ziemniaków

Już jest! Mój Ci on, nowy piekarnik!
Od razu zrobiłam z nim porządek i zabrałam się do wypieków, na pierwszy ogień poszło
moje ukochane ciasto fasolowe no i nowa tarta, o której myślałam już od dawna.
Z cyklu przepisów słodko słonych - idealne połączenie razowego ciasta orkiszowego z kalafiorem,
czerwoną cebulą i słodkimi ziemniakami.
Chciałam, aby tarta była stosunkowo wysoka, więc do jej pieczenia użyłam tortownicy.
Muszę przyznać, że mąka orkiszowa chyba stanie się moją ulubioną do produkcji spodów do tart,
bo ten wyszedł idealnie jak nigdy, zarówno w smaku jak i fakturze.

Zupa z pieczonych warzyw, nowa porcja muffinów i wypieki z nadchodzącymi truskawkami..
już nie mogę się doczekać!




Tarta z kalafiorem i musem z słodkich ziemniaków
Przepis na formę około 24 cm - spora porcja dla 3 osób, 1/3 tary dostarcza:

spód
  • 200 g mąki pełnoziarnistej, orkiszowej
  • 70 g jogurtu naturalnego
  • 30 ml wody
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka bazylii
  • 1/2 łyżeczki soli
wypełnienie
  • 300 g kalafiora
  • 300 g batatów
  • 100 g marchwi
  • 1 spora czerwona cebula
  • 2 jajka
  • 2/3 łyżeczki garam masala
  • 1/2 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki curry
  • garstka świeżej bazylii
  • szczypta soli + sól do posolenia wody na kalafior


Z podanych składników na spód zagniatamy ciasto na stolnicy lub np w misce.
Rozwałkowujemy je na okrągły placek lekko podsypując mąką i układamy równo w foremce, której
dno wykładamy papierem do pieczenia, ewentualnie za pomocą pędzelka smarujemy odrobiną oliwy.

Spód nakłuwamy widelcem w paru miejscach i podpiekamy w 170'C przez 20 minut po czym wyciągamy z piekarnika.

Kawałki kalafiora gotujemy w lekko osolonej wodzie z dodatkiem przyprawy garam masala, po wyciągnięciu ich z wody dokładnie odsączamy, a najlepiej dajemy im chwilę na sitku na wysuszenie,
po czym rozdrabniamy na mniejsze różyczki i układamy na spodzie tarty.
W między czasie gotujemy również słodkie ziemniaki oraz marchew.

Oprócz kalafiora spód tarty posypujemy również posiekaną czerwoną cebula (połówką).

Ugotowane ziemniaki oraz marchew dokładnie odcedzamy i osuszamy (staramy się ich nie rozgotować), po czym w wysokim naczyniu blendujemy wraz z jajkami, świeżą bazylią i przyprawami.
Tak otrzymany mus wlewamy do tarty i staramy się go równomiernie rozprowadzić.
Na wierzchu układamy krążki z pozostałej połówki cebuli.

Tartę pieczemy w 180'C przez 35-40 minut





**Zależnie od użytych produktów na dnie tarty może zebrać się trochę wody z warzyw - nie należy się tym przejmować, wystarczy lekko przechylić tartę i odlać to co się zebrało :-)


12 komentarzy:

  1. Strasznie ciekawy pomysl! Bardzo mi sie podoba, chociaz z ugotowaniem chyba bym sie nie odwazyla, w obawie, ze zostane sama z jedzeniem...
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie :) Mam nadzieję, że pojawią się jeszcze przepisy na jakieś zdrowe wypieki z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio wlasnie pierwszy raz jadlam bataty i bardzo mi zasmakowaly musze je kupic znow i sadze ze z checia powtorze ten przepis jest super <3

    OdpowiedzUsuń
  5. brzmi ciekawie ;) chętnie wypróbuję ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze nie wiem co mam zrobic, u mnie na tablecie nie wyswietlaja mi sie tabele z kalorycznoscia :( moze jakas podpowiedz, please:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łał! Wygląda fantastycznie!!! Domyślam się, że równie podobnie smakuje... :)

    culinaryisland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, świetnie się prezentuje, poproszę kawałek ! Zapraszam do siebie na "grillowaną" zupę http://gorzki-miod.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam do mnie na bloga śniadaniowego:
    http://lekko-pysznie-i-zdrowo.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy ta tarta wyszła o wiele wyższa od wysokości formy do tart? Nie mam tortownicy, więc zastanawiam się czy nie zrobić tego może na zwykłe blasze prostokątnej, żeby się zmieściło wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba podkradnę przepis, kusi mnie to połączenie słodkich ziemniaków i kalafiora - fajnie, że nie wszystko jest zblendowane i zostaje coś do pochrupania !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja ulubiona tarta, kocham to nadzienie ♥

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.