piątek, 25 kwietnia 2014

Sałatka z makaronem i wędzoną makrelą

Święta święta i po świętach.
Jak weszłam na wagę na siłowni po powrocie do Warszawy, to aż się przeraziłam.. :-)
Ale co tam, przyrost sam zniknie za 2-3 tygodnie, a takie pyszne święta tylko dwa razy w roku!

Parę tygodni temu znów miałam przyjemność ugotować coś zdrowego dla magazynu Aktywni,
Tym razem hasło przewodnie przyświecające przepisom brzmiało "al dente!", a więc w daniu
zagościł krótko gotowany makaron pełnoziarnisty, który ostatnio często przewija się w mojej kuchni.
A wędzona makrela? Czasem najdzie mnie na nią ochota, najczęściej wyjadam ją tak o paluchami, lub
przerabiam na treściwą pastę do kanapek, ale tym razem wystąpiła w duecie z roszponką tworząc sycącą sałatkę.




Sałatka z makaronem i wędzoną makrelą
przepis na 1 porcję


  • 2 garści roszponki
  • 50 g makaronu pełnoziarnistego
  • 60 g wędzonej makreli
  • 100 g brokułów
  • 6-7 pomidorków koktajlowych
  • 1 łyżka drobno posiekanej cebuli
  • 1 łyżeczka sezamu
  • opcjonalnie 2 łyżki jogurtu naturalnego do polania



Na parze lub w małej ilości wody gotujemy brokuły, powinny być lekko miękkie ale wciąż chrupkie.
Równolegle w lekko osolonej wodzie gotujemy makaron pełnoziarnisty - al dente, wystarczy kilka minut.
Ugotowane składniki dokładnie odsączamy, mieszamy z posiekaną cebulką, roszponką, kawałkami makreli i pokrojonymi pomidorkami, a całość posypujemy po wierzchu sezamem.
Opcjonalnie możemy polać sałatkę jogurtem naturalnym lub jogurtowym sosem.






---------

11 komentarzy:

  1. hehe ja też najczęściej wyjadam makrele paluchami :) ale sałatkę chętnie wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ją zrobię! :-) Pychaaa :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł na sałatkę makaronową :) idealna na lekki i zdrowy obiad!

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też ostatnio makaron jakoś częściej gości. Choć muszę przyznać, że czasem się zagapię i nie jest on wcale al dente ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Apetyczna a w święta też nie wydziwiam z dietami ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. oo mnniami! <3 chce taką ;) pyszności

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko fajnie, ale ja bym jeszcze z pomidorami poczekał, bo te które są teraz w sklepach jeszcze najczęściej smakują nieciekawie

    OdpowiedzUsuń
  8. Trudno się powstrzymać przed takim widokiem, też będę musiała wziąć się za ten przepis. Ah ten sezam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatka wypróbowana w ten weekend, bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.