czwartek, 20 marca 2014

Lekki omlet z musem cukiniowo-brokułowym

Ostatnio jakoś pogniewałam się chyba na omlety, albo po tym jak nałogowo jadłam je dzień w dzień
z ogromną ilością twarogu na wierzchu i grubą warstwą pomidorów, to po prostu mi się przejadły?
Wróciłam jednak do nich niedawno przypominając sobie jak szybkim a treściwym daniem są, że
nie wspomnę o setkach sposobów na które możemy je przyrządzić.
Dla tych, którzy lubią je nie tylko na słodko mam dziś łatwą propozycję z musem cukiniowo brokułowym pachnącym czosnkiem.

Tak przy okazji to już chyba mój ostatni wpis przed egzaminem licencjackim, także w weekend
ostatnia prosta i naukowy maraton, a Wy koniecznie trzymajcie kciuki w poniedziałek!
Wreszcie będę to miała z głowy, a i czasu na nowe przepisy mi przybędzie.. :-)







Lekki omlet z musem cukiniowo-brokułowym

Omlet:
  • 2 jajka + jedno białko
  • 1 mała marchewka (50g)
  • 1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego (5g)
  • 1 łyżka oregano
  • 1/2 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
  • 1/3 łyżeczki soli
  • odrobina ostrej papryki
Mus:
  • 100 g cukinii
  • 150 g brokułów
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego



Jajka oraz białko roztrzepujemy dokładnie, dodajemy przyprawy, siemię i utartą na dużych oczkach tarki marchew, raz jeszcze dokładnie mieszamy, wylewamy na dobrze rozgrzaną patelnię i zostawiamy na małym ogniu pod przykryciem na 2-3 min, po czym delikatnie odwracamy na drugą stronę i smażymy jeszcze chwile.

W między czasie na parze lub w małej ilości wody gotujemy brokuły oraz cukinię pokrojoną w plastry.
Gdy warzywa będą już miękkie to dobrze je odcedzamy i osuszamy, a następnie blendujemy wraz z przyprawami, jogurtem (opcjonalnie) i wyciśniętym ząbkiem czosnku.

Gotowy omlet podajmy z przygotowanym musem, po wierzchu możemy dodatkowo posypać ziołami,
a całość dodatkowo bardzo dobrze smakuje ze świeżymi pomidorami.


-----

12 komentarzy:

  1. pyszny jest. ostatnio chodzą mi głowie omlety, koniecznie muszę w końcu zrobić. bardzo też podoba mi się pomysł na klasyczne dodatki - twaróg i pomidor. klasyczne, ale jeszcze tak nie jadłam, więc też wypróbuję! jestem pewna, że wspomniana wersja i wersja z dzisiejszego przepisu bardzo podpadną mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. + oczywiście trzymam za Ciebie kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł na omlet, a jeszcze lepszy na mus! jak dla mnie danie wpasowuje się idealnie w wiosenną aurę i koniecznie zapisuję do zrobienia! :)
    kciuki w poniedziałek mocno zaciśnięte będą! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z brokułem? Musiał być pyszny! :) Zapraszam do siebie - www.inthemorningeverythingisbetter.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mm, wygląda naprawdę apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł! U mnie dzisiaj możesz zobaczyć także omlecika :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda ten omlecik! Mam straszną ochotę na coś z cukinią ostatnio :)) Powodzenia w poniedziałek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj
    Ostatnio kupiłam otręby gryczane i nie bardzo wiem co z nich zrobić. (chciałabym je wykorzystać nie tylko jako "posypkę" np.na jogurt, ale jako składnik np.jakiś "ciastek"?) Nie są zmielone "na pył", a bardziej przypominają wyglądem kaszę gryczaną. Masz może jakiś pomysł?
    Pozdrawiam i powodzenia na egz! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I am really thankful to the holder of this web page who has shared this wonderful post at
    at this time.

    My web-site what is best way to learn spanish - -

    OdpowiedzUsuń
  10. Sam omlet na prawdę dobry, gorzej z tym musem bo był paskudny. Zapewne to moja wina bo brokułowe puree nigdy mi nie wychodzi ;p

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.