wtorek, 4 lutego 2014

Pieczarkowe placuszki bez mąki

Dawno nie robiłam żadnych placuszków.
W sumie nie wszyscy tak jak ja muszą być zwolennikami słodkich śniadań, więc ta druga
część świata mogłaby sobie przysposobić ten przepis jako śniadaniowy - choć uważam, że
z racji bycia wysokobiałkowym i bardzo ubogo węglowodanowym posiłkiem bardziej nadawałby się
na kolację lub lekki lunch - ale pozostawiam to Waszym preferencjom :-)
Z powodzeniem może być to również inspiracja dla osób na diecie bezglutenowej w wersji z otrębami
gryczanymi.
Teraz kiedy przeprowadziłam się poniekąd "na swoje" i maszeruję do pracy z moim żółtym lunchboxem, to chyba będę doceniać bardziej dania tego typu bo są idealne do zabrania ze sobą
w celu uniknięcia kupowania drożdżówek czy innych tego typu szybkościowych przekąsek.




Pieczarkowe placuszki bez mąki
przepis na 1 porcję 5-6 placuszków

  • 2 jajka
  • 1 łyżka otrębów pszennych/gryczanych
  • 100 g pieczarek
  • 1 średnia cebula
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 1/2 kubka posiekanego świeżego szpinaku
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • świeżo zmielony pieprz

  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku
  • świeżo zmielony pieprz

Pieczarki kroimy w średniej wielkości kostkę i wraz z posiekaną cebulką i drobno pokrojonym szpinakiem dusimy kilka minut na patelni podlewając odrobinę wodą, kiedy pieczarki wyraźnie zmniejszą objętość, a cebula będzie już miękka - odparowujemy resztę wody i zawartość patelni przekładamy do miski i czekamy aż lekko ostygnie.

Do miski dodajemy posiekany szczypiorek, otręby, przyprawy oraz jajka i wszystko dokładnie mieszamy najlepiej za pomocą trzepaczki.

Na dobrze rozgrzaną patelnię z nieprzywierająca powłoką nakładamy 2-3 łyżki przygotowanej masy
i obsmażamy  1-2 minuty z obu stron.

Gotowe placuszki podajemy z lekkim sosem czosnkowym na bazie jogurtu z dodatkiem świeżego szczypiorku.



ps. Przypominam o głosowaniu! :-)

http://www.blogroku.pl/2013/kategorie/dietetyczne-b-fanaberie-b-,5sg,blog.html

34 komentarze:

  1. wygląda pysznie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie się prezentują i jeszcze ta cebulka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy placuszki możnaby upiec zamiast smażenia?

    OdpowiedzUsuń
  4. czy dałoby się upiec je w grillu elektrycznym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, więc ciężko mi powiedzieć na 100% :<

      Usuń
  5. ja bym zjadła na lekki lunch albo kolację właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już się nie mogę doczekać, kiedy wyjdę z diety i sama zacznę układać sobie dzienne jadłospisy. Mniam! Pewnie cały Pani blog zagości w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy otręby ożna zastąpić płatkami owsianymi?:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj szkoda, że nie mam wszystkich składników w domu, ale coś czuję, że jutro placuszki będą jedzone:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wypróbuję na pewno! A jeszcze od piątku pieczarki w Auchan za niecałe 5zł będą, więc pobiegnę i kupię na pewno :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. ten przepis na placuszki nie może zostać przeze mnie pominięty! uwielbiam pieczarki, dlatego też od razu zachwyciłam się kiedy zobaczyłam ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda smacznie, dietetycznie nie najgorzej, pewnie w smaku też super. Będą dziś w menu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tylko jedna łyżka otrębów - jak dla mnie bomba :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smaczna propozycja. :) Mam tylko dwa pytania: czy jogurt ma być ,,normalny" czy gęsty (typu bardzo gęsta Bakoma)? I czym można zastąpić świeży szpinak?

    OdpowiedzUsuń
  14. Brakowało mi inspiracji na jutrzejsze "coś" Właśnie je znalazłam :) Jutro robie <3

    OdpowiedzUsuń
  15. A zamiast jajek co mogłabym dodać?? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja daje zamiast jajek siemię lniane rozrobione we wrzątku, również ładnie zagęszcza całość.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba wiem co jutro zjem na obiad Naprawdę Super (!!!) bardzo dziękuje na inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  18. polecam! przepyszne! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Ponawiam pytanie: Co zamiast szpinaku? Można po prostu opuścić ten składnik?
    Placuszki na pewno będą pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zastąpić np roszponką lub rukolą : ) albo spróbować pominąć.

      Usuń
  20. Czy wyjdą one bez otrębów?

    OdpowiedzUsuń
  21. otręby pszenne raczej gluten zawierają..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to Ci nowina!.. Przeczytaj proszę post przed komentowaniem.

      Usuń
  22. Moja pierwsza proba zmierzenia sie z tym przepisem okazala sie klapa, poniewaz caly farsz wyszedl chyba zbyt rzadki i nakladajac poszczegolne porcje na patelnie do smazenia wszystko sie rozpadalo, nie wspominajac o probie ich przekrecania na druga strone :-(

    OdpowiedzUsuń
  23. Super są te placuszki. Ja miałam ciut więcej pieczarek i dałam tylko jedno jajko. Polałam troszkę keczupem, zagryzałam marchewką i miałam dziś super kolację:

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.