środa, 22 stycznia 2014

Wegańska owsianka bananowo-batatowa

Wracam do mojego mocnego postanowienia związanego ze śniadaniowymi
przepisami i dziś zgodnie z Waszym życzeniem będzie coś na dietę bezmleczną, a także wegańską.

To już drugi raz, kiedy w przepisie śniadaniowym ląduje słodki ziemniak, bo w zeszłym
roku pojawiła się tu propozycja na placuszki z ich udziałem --- klik
Uważam, że bataty są fantastyczne i można je wykorzystać na prawdę na setki ciekawych
sposobów, nie tylko jako dodatek do obiadu. Są też bardzo zdrowe i mimo, że to
"słodkie ziemniaki" - tabele pokazują, że mają niższy indeks glikemiczny niż te zwykłe :-)
Danie to mocny węglowodanowy kopniak - idealne śniadanie przed treningiem! 




Wegańska owsianka bananowo-batatowa
1 porcja z masłem orzechowym dostarcza

  • 40 g płatków owsianych
  • 5 g otrębów owsianych
  • 100 g słodkich ziemniaków
  • 1 dojrzały banan (ok 100g)
  • 200 ml wody
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej + odrobina cynamonu
  • 1 łyżka rodzynek
  • 1 łyżeczka masła orzechowego


Na małym ogniu w lekko osolonej wodzie gotujemy płatki owsiane (w około 200 ml wody).

W między czasie blendujemy ugotowanego batata z bananem, przyprawami oraz (opcjonalnie) masłem orzechowym.

Do ugotowanych płatków dodajemy przygotowany mus oraz rodzynki, całość dokładnie mieszamy i przekładamy do miseczki - przepis będzie równie smaczny na ciepło jak i na zimno z lodówki :-)



-----

17 komentarzy:

  1. Aż głupio przyznać, ale nigdy nie jadłam słodkich ziemniaków. Musze je kiedyś kupić i wypróbować :) Być może wyląduje w owsiance, bo bardzo lubię te płatki z dodatkiem warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na taki a la mus do owsianki z zieniakiem i bananem najlepiej :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, bataty są takie wszechstronne i pyszne! Spróbuję z owsianką w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zauważyłam, że wiele dań tutaj nie jest wcale mało kalorycznych. Ja się na tym nie znam, wiem że Ty tak, więc gdyby ktoś mógł mi wyjaśnić dlaczego te kaloryczne dania są dietetyczne i jedząc takie rzeczy się schudnie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nie można zdrowo schudnąć nie jedząc - spowalniamy tylko nasz metabolizm.
      Poniżej 400 kcal na śniadanie to na prawdę nie wiele - to najważniejszy posiłek dnia :)
      Ja, ani żaden inny dietetyk nie polecamy diet poniżej 1000 kalorii :)
      Licząc 400 kalorii na śniadanie, 500 na obiad i 300 na kolację + przegryzając owoce czy jedząc jogurt na 2 śniadanie nie przekroczymy nawet 1500 :-)

      Usuń
  5. Takie owsianki jeszcze nie jadłam, ale brzmi i wygląda wspaniale! Gęsta i kremowa, takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Woow, super pomysł :) Jak tylko dorwę bataty, zaraz zabieram się za gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo to zaskoczenie ;) bataty w owsiance? na to bym nie wpadła. A przecież owsinakę np z dynia jem bardzo często i jest przepyszna. Bataty też lubię za ten lekko słodkawy smak, który nadaje się i do dań wytrawnych i słodkich, więc posmakuje mi na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  8. i to mi się podoba! owsianka w innym wydaniu, lubię trochę pozmieniać składniki i stworzyć coś innego niż zwykle :) tą zdecydowanie wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. cieszę się że realizujesz śniadaniowe przepisy. ten mnie zachwyca! od dawna chcę dorwać bataty, ale nigdzie ich dostać nie można :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj użyłam tego przepisu na obiad, bo na śniadanie nie miałam tyle czasu. Strasznie słodka wyszła, mimo ,ze przesoliłam wodę ,w której gotowały się ziemniaki, mimo to bardzo mi smakowała i deserów chyba nie będę musiała jeść przez najbliższy tydzień. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy zastąpić najlepiej masło orzechowe? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pychotka ;) Jedyne czego brakuje mi na tym blogu to zakładka z przepisami wegańskimi

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.