czwartek, 30 stycznia 2014

Mini serniczki z batatami

Banalnie proste i niewieloskładnikowe mini serniczki idealne na lekki deser.
Nie miałam jeszcze okazji wykorzystać moich przywiezionych z ostatniej wyprawy
do Chin kokilek -  sprawdziły się idealnie do tego wypieku, z którym na pewno każdy
z Was bez problemu sobie poradzi!
Słodkie ziemniaki nadają deserowi pięknego koloru - w sam raz na szarugę za oknem.
Wiele osób pisało ostatnio o tym, że nie może nigdzie dostać batatów - polecam zaglądnąć
do Tesco lub Carrefoura - zazwyczaj można je tam znaleźć :-)




Mini serniczki z batatem

  • 250 g gęstego serka 0%
  • 100 g słodkich ziemniaków
  • 1 jajko
  • 1 łyżka syropu klonowego
  • 10 g cukru waniliowego
  • odrobina otartej laski wanilii



Ugotowanego do miękkości słodkiego ziemniaka odstawiamy do ostudzenia, a następnie lekko rozdrobnionego blendujemy na jednolitą masę wraz z resztą składników.

Otrzymaną masę przelewamy do 3 małych foremek do zapiekania i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180'C. Pieczemy przez 40 minut po czym zostawiamy na kolejne 5 minut w gorącym, ale wyłączonym już piekarniku.

Serniczki początkowo wyrosną niczym rasowy suflet, ale po wyłączeniu piekarnika opadną :-)



--------

29 komentarzy:

  1. Na pewno spróbuję, ale nie mam syropu klonowego:( Myślisz, że mogę go zastąpić miodem?

    OdpowiedzUsuń
  2. kolejny przepis z batatami, który zapisuję na listę! uwielbiam serniki i jestem bardzo ciekawa ich smaku z słodkim ziemniakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię bataty na słodko, więc przepis chętnie wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piekne masz te kokilki! I kolor serniczkow mnie urzekl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pragnę dostać gdzieś bataty! może wyślesz mi kilka pocztą? bo nigdzie u mnie znaleźć nie mogę :(
    kokilki są rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedość że sam kolor pozytywny to wspaniale komponuje z barwą kokilek ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda bardzo smakowicie, a ja nigdy nie jadłam batatów :P
    Maja

    OdpowiedzUsuń
  8. Super szkoda tylko że u mnie ciężko jest kupić bataty :( ale gdy je dopadnę to na pewno zrobię na prawdę świetny pomysł :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają niesamowicie! Uwielbiam takie proste przepisy - na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uuu, nie było mnie chwilę, a tu nowy wystrój bloga :)
    Zagłosowałabym, gdybym mieszkała w Polsce, niestety nie mam w UK takiej możliwości, ale Twój blog powinniem dostać ten tytuł, bo bardzo mi się podoba tematyka i wszystko jest ładnie poukładane ! :)

    http://ewelinajess.blogspot.com
    Wpadnij, wesprzyj motywacją?

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne serniczki:) Często widuję bataty w Piotrze i Pawle, a kokilki mam identyczne, lecz różowe i kupione w Tk Maxxie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Serniczki wyglądają bardzo zjawiskowo i apetycznie a przy tym szybkie i na pewno smaczne, fajny pomysł... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a syrop klonowy można zastąpić tylko miodem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne!!! Kurcze, chętnie je przygotuję:)

    OdpowiedzUsuń
  15. droga Agatko dla mnie to TY jestes totalnie genialna wiesz! jakims cudem laczysz proste latwodostepna produkty ktore potrafia razem upiec sie lub w inny sposob urosnac i w konsekwencji proponujesz mega zdrowe dietetyczne ALE tresciwe solidne cuda. Uwielbiam Twe pomysly bo kazdy przysiegam kazdy jest dla mnie wart sprobowania. Pomyslowe i madre. ogromne gratulacje! wierna oddana fanka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuję ślicznie za takie miłe słowa! :)

      Usuń
  16. Cudowny przepis... od kąd jestem na diecie, wypatruje właśnie takich perełek. Gdzie można znaleźć taki gęsty serek 0%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też proszę o podpowiedź w sprawie serka, i czy syrop klonowy można zastąpić tylko miodem?

      Usuń
    2. Syrop można zastąpić tylko miodem. Serek dostaniecie w każdym hipermarkecie typu TESCO lub Carrefour :-)

      Usuń
    3. Ale homogenizowany czy twaróg? xD

      Usuń
  17. jakie piękne foremki! <3 gdzie takie dostanę? moje z DUKI już mi słuuużą tyle czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. chodzi o serek homogenizowany?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.