poniedziałek, 16 grudnia 2013

Bezglutenowe śniadanie na zimne dni

Ostatnio doszłam do wniosku, że wbrew pozorom mało jest u mnie przepisów śniadaniowych.
Chyba dlatego, że istnieje tyle pięknych blogów z przepisami stricte śniadaniowymi
i zawsze myślę sobie, że moje wymysły nie będą aż tak interesujące czy bogate w składniki..
Albo po prostu jestem zbyt przywiązana do mojej zupy mlecznej/owsianki i ciężko mi się
zabrać za przygotowanie czegoś nowego ;-)
Czas się zmobilizować i choć raz w tygodniu zaryzykować z czymś innym!
Zacznę zatem od tego ciepłego śniadania z jabłkiem i rozgrzewającym imbirem.




Kasza jaglana z komosą ryżową, jabłkiem i imbirem

  • 30 g kaszy jaglanej
  • 15 g komosy ryżowej
  • 1 średnie jabłko
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • skórka otarta z 1/2 pomarańczy
  • 1 łyżeczka utartego, świeżego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka miodu
  • szczypta soli
  • 1 łyżka rodzynek
  • kilka orzechów nerkowca
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego



Kaszę jaglaną przelewamy wrzątkiem na sitku, wrzucamy do rondelka wraz z komosą ryżową,
wlewamy 150 ml gorącej wody, dodajemy szczyptę soli oraz cukier waniliowy i na małym ogniu pod przykryciem gotujemy 20 minut, po czym odstawiamy na 5 minut do wchłonięcia reszty płynu.

Do ugotowanej kaszy dodajemy utarte na papkę jabłko, otarty imbir, sok wyciśnięty z połowy pomarańczy, otartą skórkę (wcześniej wyparzamy owoc) oraz przyprawę do piernika, całość dokładnie mieszamy, a na końcu kiedy po wymieszaniu z zimnym jabłkiem nasze danie nie będzie już gorące - dosładzamy odrobiną miodu.

Całość przelewamy do miseczki, na wierzch dajemy trochę jogurtu naturalnego i posypujemy bakaliami - u mnie rodzynki i orzechy nerkowca.




---------


16 komentarzy:

  1. Gluten to wolno działająca trucizna. Blog poświęcony zdrowiu ubramniebios.blogspot.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też tak mam. jestem zbyt przywiązana do owsianek. ale od czasu do czasu fjanie zjeść co innego a przy okazji podzielic się tym na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo czekam na śniadaniowe przepisy! :) Pyszna wersja jaglanki!
    Mi też czasem się nie chce wymyślać, ale trzeba jeść to na co ma się ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny pomysł na śniadanie, szczególnie w towarzystwie przyprawy korzennej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ubóstwiam takie zimowe smaki! Świetny pomysł na jaglankę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to musiało być pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam takie śniadanie w zimie! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetyczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. :) wspaniale! oby więcej bezglutenowych przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze ani komosy ani kaszy jaglanej jeszcze nie próbowałem ale z takim przepisem to chyba nie mam wyjścia :P #zyjfitcompl
    www.zyjfit.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa jestem czy jakbym przyrządziła takie śniadanko wieczorem i zjadła je na następny dzień w pracy , to byłoby równie smaczne i świeże?

    OdpowiedzUsuń
  12. Absolutnie rewelacyjny przepis!!!!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio poczytałem trochę o kaszy jaglanej i też się zastanawiam, jak wprowadzić ją do swojemu menu.
    Już wiem jak. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mogę spożywać produktów glutenowych i jem płatki ryżowe, jaglane i gryczane. Robiłam sobie z tych trzech mieszanki i dodawałam owoce, ale najbardziej lubię same płatki ryżowe z mlekiem migdałowym, najbardziej smakują mi te http://www.ziolavita.pl/platki-ryzowe-bio-300g-bio-planet-p2551.html.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.