niedziela, 10 listopada 2013

Słodka zupa dyniowo - jabłkowa z imbirem

Wbrew pozorom dynię jadam głównie na słodko.
Cynamon i kardamon prawie zawsze jej towarzyszą, więc pomyślałam,
że zaproponuję Wam przepis na zupę, która (o dziwo) nie będzie kremem 
(no może w połowie), jak również nie będzie pikantna.
Tym razem za rozgrzewające właściwości weźmie odpowiedzialność imbir 
i korzenne przyprawy, bez których jesienno - zimowe dania nie byłyby takie same!



Słodka zupa dyniowo - jabłkowa z imbirem
przepis na 2 średnie porcje


  • 400 ml wody
  • 250 dyni ambar lub dyniowego puree
  • 1 średnie jabłko
  • 1 łyżeczka otartego, świeżego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki kardamonu
  • odrobina zmielonych goździków i gałki muszkatołowej
  • 2 łyżeczki miodu
  • 70 ml mleka
  • 2 łyżeczki rodzynek
  • szczypta soli
  • jogurt naturalny jako dodatek


Do rondelka z gotująca się wodą wrzucamy 150 g dyni oraz 1/2 jabłka (obranego), dodajemy szczyptę soli i gotujemy do miękkości, po czym blendujemy dokładnie.

Następnie dorzucamy pokrojoną w kostkę resztę dyni oraz jabłka (nie obierałam ze skóry drugiej połówki), dodajemy przyprawy i otarty imbir, po czym gotujemy pod przykryciem kilkanaście minut.

Gdy zupa lekko ostygnie dolewamy odrobinę mleka, dodajemy rodzynki, miód i raz jeszcze mieszamy, po czym przelewamy do dwóch miseczek i na wierzch nakładamy łyżkę jogurtu naturalnego.




To kto zaryzykuje?:-)


12 komentarzy:

  1. Też dynie jem raczej na słodko, choć po dzisiejszym dniu nie mogę powiedzieć że tylko i wyłącznie. Nie mniej jednak zupka taka to dla mnie żadnego ryzyko i bardzo chętni bym ją zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm ... wygląda to bardzo apetycznie - chyba będę musiała ugotować ,
    bo przepis moim zdaniem nie jest trudny :D Już mi ślinka leci ^_^

    dosu-i-wlosy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm, takie rozgrzewające kremy lubię, oj tak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dynia na słodko wydaje mi się być najsmaczniejsza! aż mam ochotę zanurzyć łyżkę w tej pysznej zupie ! *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm.... dynia i jabłko - no na to bym nie wpadła ;) Chętnie wypróbuje Twój przepis :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. O, to coś dla mnie! Uwielbiam zupy na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś kupiłam dynię, jutro gotuję zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm właśnie skonsumowałam powyższe danie:) Pyszności ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. dynia i jablko pyszna konfitura

    OdpowiedzUsuń
  10. ja zdecyowanie!!! moje smaki- genialny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.