sobota, 2 listopada 2013

Lekki sernik dyniowy na otrębowym spodzie

Zanudzę Was chyba w tym sezonie dyniowymi przepisami :-)
Mam na nią jeszcze naście pomysłów, ale już mam wyrzuty, że jestem monotematyczna!
Dla usprawiedliwienia powiem, że mam już w zanadrzu przepis na dietetyczny piernik,
więc powoli przygotowuje się do świątecznych przepisów.
W temacie ciasta pozostając, to wyszedł mi całkiem przyjazny sernik dyniowo - bananowy
z rodzynkami na lekko alternatywnym - otrębowym spodzie.



Lekki sernik dyniowo - bananowy na otrębowym spodzie
100 g ciasta dostarcza:

spód:

  • 3/4 szklanki otrębów pszennych (30g)
  • 2/3 szklanki otrębów owsianych (50g)
  • 2 łyżki płatków owsianych (20g)
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 30 g rodzynek
  • 25 g cukru waniliowego


masa twarogowa

  • 500 g chudego, mielonego twarogu
  • 200 g dyni
  • 1 dojrzały banan (100g)
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 15 g cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki sproszkowanej wanilii
  • 25 g rodzynek
  • 3 jajka
  • szczypta soli



Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni i przygotowujemy małą tortownicę o średnicy 24 cm -
wykładamy jej dno papierem do pieczenia.

W misce mieszamy składniki na spód, następnie przenosimy masę do formy i za pomocą łyżki rozprowadzamy ją po całym dnie tortownicy po czym wkładamy do piekarnika i podpiekamy
przez około 15 minut.

W między czasie w wysokim naczyniu blendujemy ugotowaną dynię, banana, żółtka jaj oraz cukier
(z waniliowym włącznie).
Gdy uzyskamy jednolitą masę, mieszamy ją dokładnie za pomocą miksera z twarogiem i dorzucamy rodzynki.

W osobnej misce ubijamy białka jaj ze szczyptą soli na sztywną pianę, którą następnie za pomocą łyżki delikatnie łączymy z masą twarogową, przelewamy do tortownicy i od razu wkładamy do piekarnika.

Sernik pieczemy przez 70 minut po czym zostawiamy do ostygnięcia w piecu.
Ciasto na początku wyrośnie sporo poza foremkę, ale gdy ostygnie to całkowicie opadnie.



---------

34 komentarze:

  1. wygląda pysznie! muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. te 100g to jaka czesc ciasta

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystko co dyniowe! Wczoraj robiłam tort z kremem dyniowym i muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też właśnie niedawno robiłam dyniowy sernik z dodatkiem bananów. Mój był jendak na spodzie a'la cienkie brownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pięknie :) Na pewno podkradnę przepis na święta, właśnie zaczęłam kompletować listę dietetycznych dań na święta :)
    A co do dyni wczoraj zrobiłam dyniową zupę i wyszła przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dyniowy sernik to dla mnie jeden z idealnych deserów na jesień! ten wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis, dynia nigdy mi się nie znudzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. czy można czymś zastąpić dynię ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynie można w ogóle pominąć lub np dodać dodatkowego banana - po prostu nie będzie już sernikiem dyniowym, więc możesz skorzystać z innych przepisów na sernik, które znajdziesz u mnie na blogu ;-)

      Usuń
  10. wyglada apetycznie ;) w wolnej chwili zapraszamy do nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ile ma kcal 100g kawałek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  12. Moze glupie pytanie, ale w jaki sposob ugotowac dynie?

    OdpowiedzUsuń
  13. O nie!!!
    Sernik?
    Co ja bym dał za kawałek tego sernika.

    OdpowiedzUsuń
  14. witam, małe pytanie: można spód podpiec wcześniej, np. wieczór przed robieniem reszty?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy sernik bez margaryny w masie serowej różni się znacznie o takiego z margaryną? Czy istnieje możliwość, że przez brak margaryny sernik nie wyjdzie? Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem dodawanie tłuszczu (masła/margaryny) do sernika jest zupełnie zbędne :)

      Usuń
  16. powielam pytanie - czy mogę upiec spód dzień wcześniej? :) będę wdzięczna za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak możesz :-) Przepraszam za brak odzewu!

      Usuń
    2. super dzięki, już się zabieram :D

      Usuń
  17. ok jeszcze jedno pytanko: czy twaróg może być niemielony? nie mam maszynki do mielenia :( a twarogu mielonego nie kupię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tylko rozkrusz go dobrze, albo przetrzyj na tarce na najmniejszych oczkach :-)

      Usuń
    2. ok super dzięki bardzo mi pomogłaś, życzę smacznych i wesołych świąt ;)

      Usuń
  18. A jak mam już gotowe puree z dyni pieczonej w zamrażarce to ile go dać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle samo, 200 g czyli mniej więcej szklankę:-)

      Usuń
    2. Dzięki. Dziś robię :-)

      Usuń
  19. Wyszedł fantastyczny! Przepis podaję dalej :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłam rok temu i wczoraj aż zatarłam ręce, jak zobaczyłam w sklepie pierwsze dynie :D Czas powtórzyć przepis!

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę pyszny. Posmakował nawet zagorzałemu przeciwnikowi serników, także coś w nim jest. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.