piątek, 4 października 2013

Kasza jaglana z drobiowymi klopsikami

Ten przepis już od kilku dni chodził mi po głowie, ale mama ciągle gotuje jakieś pyszności
jak jestem w domu i nie miałam szansy na stworzenie żadnego obiadowego dania!
Dziś jednak mimo gotowej pieczeni stwierdziłam, że koniec tego dobrego i czas na..
Klopsiki!
Przyznaje się, że nigdy w życiu nie robiłam klopsików, ale zgodnie z moimi przewidywaniami 
nie okazało się to zbyt skomplikowane i danie wyszło jeszcze smaczniejsze niż planowałam :-)
Mięsne kulki w sosie pomidorowym w towarzystwie kaszy jaglanej, która została perfidnie
potraktowana "wypychaczem" w tym samym kolorze dla niepoznaki czyli kalafiorem  - 
połączenie idealne :-)




Kasza jaglana z drobiowymi klopsikami w sosie pomidorowym
przepis na 1 sporą porcję

  • 200 g kalafiora
  • 45 g kaszy jaglanej
  • 1 płaska łyżeczka soli
        --
  • 130 g kurczaka
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • odrobina świeżo zmielonego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka oregano
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 2 średnie pomidory
  • 2 kawałki suszonych pomidorów
  • 1 łyżeczka przecieru pomidorowego
  • 1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego


Do 130 g mielonego mięsa z kurczaka dodajemy szczypiorek, wciskamy duży ząbek czosnku
i doprawiamy odrobiną pieprzu, ostrą papryką i niewielką ilością soli.
Z otrzymanej masy tworzymy 5 średnich klopsików.

Do wysokiego naczynia wkładamy kawałki obranych pomidorów, wciskamy do nich kolejny
ząbek czosnku, dodajemy przecier, oregano, świeżo zmielony pieprz, odrobinę soli i ostrej
papryki oraz kawałki suszonych pomidorów.
Wszystkie składniki blendujemy na jednolity sos, który przelewamy do małego (!) rondelka i doprowadzamy do wrzenia, dodajemy siemię lniane po czym delikatnie wrzucamy przygotowane klopsiki (sos powinien co najmniej w 2/3 przykrywać mięso).
Co jakiś czas mieszając gotujemy całość około 15 minut na średnim ogniu, aż sos zgęstnieje.

W między czasie w rondelku z lekko osoloną wodą gotujemy kawałki kalafiora (nie powinien
być zbyt rozgotowany, żeby później całkiem się nie "rozciapał")

Kaszę jaglaną zlewamy na sitku wrzątkiem, a następnie gotujemy w około 250 ml wody.
Po 15 minutach odstawiamy pod przykryciem aż wchłonie resztę płynu.

Gotową kaszę mieszamy z dość drobno pokrojonym kalafiorem, nakładamy do głębokiego
talerza i polewamy sosem z klopsikami.




Koniecznie spróbujcie! :-)

22 komentarze:

  1. muszę w końcu się przekonać do klopsików!!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubimy i ja i mąz i nasze dziecię (20 miesięcy) zarówno klopsiki jak i kaszę jaglaną...w wersji w sosie pomidorowej jeszcze nie robiłam...fajny pomysł!!
    a prezentuje się rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne danie obiadowe !! pyszne, drobiowe klopsy na zdrowej kaszy :) lubię takie pomysły na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie takie trudne, ale jak na razie i tak monopol na klopsikowe eksperymenty pozostawiam mamie ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam, ile to danie ma kalorii? Niestety nie wyświetlają mi się tabelki :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy klopsiki wrzucamy do sosu surowe czy podsmażone/podgotowane?

    OdpowiedzUsuń
  7. Długo zwlekałam z tym przepisem, bo połączenie kaszy i sosu pomidorowego? Ale zaryzykowałam i warto było! Niebo w gębie! Chyba będę jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Mam pytanie czy waga kalafiora i kaszy to przed ugotowaniem czy po?

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam dzisiaj obiad z tego przepisu i klopsiki pyły przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam dzisiaj obiad z tego przepisu i klopsiki pyły przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj wypróbowałam i danie jest fantastyczne :) Będę do niego baardzo często wracać :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Się gotują :)

    Zastanawia mnie tylko siemie lniane. Czy chodzi o dostarczenie porcji błonnika czy o to, że wchłonie część wody i zagęści sos?

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam pulpeciki z indyka. Przepyszne danie !

    OdpowiedzUsuń
  14. a co z ziołami prowansalskimi? są w składnikach, a w przepisie ich brak.. pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  15. czy kaloryczność tego całego przepisu to naprawdę tylko 393 kcal? :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.