sobota, 19 października 2013

Czekoladowo - bananowe ciasto z fasoli

Z cyklu "najbrzydsze ciasto jakie upiekłam" - przedstawiam Państwu
czekoladowiec - bananowiec bez mąki czyli ciasto z fasoli.
Fasolowe wypieki mają charakterystyczny sposób pękania, na dodatek
ciasto z wierzchu jest prawie czarne i wygląda przerażająco, ale macie rację!
Najważniejsze jest to, że dobrze smakuje, najwyżej nie podacie go gościom ;-)




Czekoladowo - bananowe ciasto z fasoli

  • 2 puszki czerwonej fasoli (razem 440 g)
  • 3 duże jajka
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki kakao
  • 2 dojrzałe banany
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • kilka kropel aromatu migdałowego


Ciasta z fasoli są banalnie proste, ponieważ polegają głównie na zblendowaniu wszystkich składników na gładką masę.
Tak też robimy w tym przypadku, wcześniej jednak rozpuszczając czekoladę np w kąpieli
wodnej lub w mikrofalówce, natomiast fasolkę opłukujemy na sitku.

Gdy uzyskamy już jednolite ciasto, przelewamy je do małej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 50 minut, po czym zostawiamy
je jeszcze na 10 minut w wyłączonym piecu.

Po wyjęciu ciasta łapiemy papier do pieczenia i wyciągamy całość z formy, a następnie stawiamy
na kratce i czekamy aż ciasto ostygnie, ponieważ ciepłe może się przyklejać do papieru i rozpadać.




ps. Tak, po upieczeniu kruszy się, rozpada, jest bardzo ciężkie - ale pyszne i niskokaloryczne! :-)

72 komentarze:

  1. Ładnie wygląda! To już wiem, co upiekę w przyszły weekend. Obiecaliśmy sobie z mężem trochę uważać na słodycze, bo ostatnio trochę poszaleliśmy w tym temacie, ale Twoje ciasto to przecież nie grzech:) Ciekawe tylko jak małżonek przeżyje obecność fasoli w składzie; przy cieście marchewkowym był bardzo zadowolony i uznał, że to hit-dopóki nie dowiedział się, co je:)))Przebolał i lubi ciasto marchewkowe; podejrzewam, że z tym będzie tak samo:) Dziękuję za świetny pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jeszcze takie pytanie: myślisz, Agato, że co by z tego wyszło, gdyby dać pół ciasta, "pociapać"masła orzechowego, drugie pół ciasta i dopiero upiec? Uwielbiam masło orzechowe...:) Myślisz, że coś fajnego wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam właśnie sporo masła orzechowego i myślałam, żeby dodać go do samej masy ale poszłam w wersję totalnie dietetyczną :-) Z przełożeniem może być ciężko, bo jak ukroisz kawałek to górna połowa będzie żyła własnym życiem w stosunku do dolnej obawiam się :(

      Usuń
  3. jest wystarczająco słodkie bez żadnego cukru , miodu czy słodzika??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło słodsze niż większość moich ciast :-) Zdecydowanie wystarczająco!

      Usuń
  4. A czy smak fasoli jest wyczuwalny w cieście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie nie :-) sprawdzone na wielu osobach!
      Jedyne co wyróżnia to ciasto to zupełnie inna struktura - troszkę jak pianka i delikatnie słonawy posmak.

      Usuń
    2. oooo! to super,bo nie lubię smaku fasoli,a ciasto kusząco dietetyczne:) więc na pewno je zrobię, dzięki :)

      Usuń
    3. dla mnie niestety jest wyczuwalny :( :(

      Usuń
  5. ciasto z fasoli ...! Gdyby ktoś mi powiedział, że z fasoli można upiec ciasto wyśmiałabym tą osobę !! Koniecznie muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ląduje na mojej liście ciast do upieczenia w najbliższym czasie :D i wcale źle nie wygląda ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno niedługo je zrobię! Nie próbowałam jeszcze piec na fasoli, ale czas w końcu spróbować :) Ciasto wcale nie wygląda źle, zjadłabym je z apetytem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam już raz, a dzisiaj robię drugi - fasoli w ogóle nie czuć (dałam rodzinie i nie powiedziałam od razu z czego to, nikt nie zauważył nic "dziwnego" ;)) ciasto jest przepyszne i naprawdę słodkie - na mój gust wyszło nawet ciut za słodkie, ale dałam trzy małe banany zamiast dwóch dużych.

      Usuń
  8. ale pychotka!
    musiał smakować genialnie bo wygląda pięknie!;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedno ciacho składa się na jaką ilość porcji 100 gramowych? Wygląda super, jestem fanką warzywnych ciast. : ))

    OdpowiedzUsuń
  10. gdzież tam brzydkie, przecież piękne jest :) a ten smak na pewno wszystkich zachwyca - coś słodkie i zdrowego - lubię to :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Można bez gorzkiej czekolady?

    OdpowiedzUsuń
  12. to może jednak przekonam się do tej fasoli i zaaksperymentuję? boję się tego smaku! :D a tak poza tym to nie wiem co Ty chcesz, ale cisto ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. robiłam już kiedyś. jest bardzo smacznie i w ogóle nie czuć fasoli. Teraz szykuję się na wersję z cieciorką.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam fasolowe wypieki, piekłam wiele razy, zawsze wychodzą pyszne!
    A co tam po co gościom podawać, lepiej samemu zjeść ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. skuszę się, bo wygląda naprawdę smacznie, super zdjęcia, zachęcają do zrobienia i pobudzają kubki smakowe :-), pozdrawiam, Ella

    OdpowiedzUsuń
  16. zrobione - przepyszne!! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A jak lubisz takie "dziwaki kulinarne" to zachęcam do zrobienia ciasta z ciecierzycą. Robiłam jakiś czas temu i wyszło mi chyba jeszcze lepsze niż fasolowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. intrygujący przepis:D jakie wymiary miała Twoja keksówka?

    OdpowiedzUsuń
  19. właśnie się zajadam ciastem:) Dodałem trochę konfitur ze śliwek własnej roboty i jest już wogóle super....

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam pytanie, czy na 2 dzień to ciasto jest jeszcze dobre i świeże? Dziś będę piec, jednak chciałabym je podać jutro. Będe wdzięczna za informację. Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto im starsze tym lepsze! zachowuje wilgotność a wszystkie skladniki przegryzaja sie ze soba jeszcze bardziej

      Usuń
    2. To ciasto im starsze tym lepsze! zachowuje wilgotność a wszystkie skladniki przegryzaja sie ze soba jeszcze bardziej

      Usuń
  21. Ciasto wyszło znakomite!!!!!! Część przetrzymałam w lodówce od wczoraj i jest pyszne. Jak dla mnie za gorzkie, następnym razem dam 1 łyżke kakao i pół kostki czekolady i dodam rodzynki albo skorke pomaranczowa:) Ogolnie przepis świetny, a konsystencja ciasta .... mniam mniam. Pozdrawiam!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda ślicznie - szukam właśnie takich inspiracji do mojej kuchni - moja pani dietetyk nie powinna się obrazić że zjem sobie kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  23. a piec w termoobiegu czy góra-dół?

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepis wypróbowany i ciasto skonsumowane. Fasoli w ogóle nie czuć. Jak dla nas ciasto jest wystarczająco słodkie:). Będziemy wracać do tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kaloryczność 152 dotyczy całego ciasta? Z góry dziękuję za odpowiedź! :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo fajne ciacho i na dodatek smaczne :) dla mnie jednak za mało słodkie a znacznie kakaowe więc dobrze jest posmarować jakimś dżemem domowej roboty :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Powiedz czy banany można zastąpić czymś innym, niestety moje kubeczki smakowe nie tolerują tego smaku i sam fakt, że są tam banany nie jest zachęcający

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być bez bananów, ale wtedy musisz dosłodzić np brązowym cukrem lub miodem : )

      Usuń
  28. a czy mogę to ciasto zrobić w formie do muffinek? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Ale w silikonowych foremkach, albo teflonowych, bo do papilotek chyba się przykleją :<

      Usuń
  29. Pyszne! Mokre, słodkie i smaczne. Przywróciłaś moją wiarę w to, że mogę łatwo i szybko upiec coś bez mąki, której nie jadam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie wyjęłam z pieca i jestem zdziwiona, bo wbrew temu co piszesz, u mnie ciasto ani się nie rozpada, ani nie kruszy, jest wilgotne i nawet ładnie wygląda :D a zaznaczę, że ukroiłam jeszcze ciepłe. Może kwestia tego, jakiej wielkości są banany (moje były dość duże i mocno dojrzałe, po zdjęciu skórki miały w sumie około 275 g). Dałam też odrobinę więcej fasoli, bo puszki były jakieś większe, ale nieznacznie (po odsączeniu 475 g). Zmniejszyłam kakao do 1 łyżki, bo bałam się, że będzie za gorzkie.
    Reasumując: rewelacja. Takie ciasto naprawdę jest zdrowe, a do tego przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Super ciacho, nawet mojej mamie smakowało ;) nasze banany nie był do końca dojrzałe i bałyśmy się czy nie będzie mało słodkie więc w sumie dałyśmy pół na pół gorzkiej i mlecznej czekolady. No i troche nie dokonca mi się fasola zblendowała, śmieje się że mam kawąłki białej czekolady bo mi takie kawałki fasolki wystają :) Ale jak na mega dietetyczne ciasto jest smakowite :) Napewno będę więcej takich fasolowatych próbować :) No i jeden plasterek ma jakies, ja wiem, 55-60kcal? Toż to malućko :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciasto przepyszne! Mi wyszło trochę mało słodkie, ale właśnie w piekarniku mam kolejne ,z użyciem czekolady mlecznej na pół z gorzką :)
    Jestem fanką tego bloga, jutro spróbuję z bułkami !

    OdpowiedzUsuń
  34. Upiekłam dzisiaj to ciasto i wyszło bardzo smaczne :) Jest jednak troche mało słodke, następnym razem użyje pół gorzkiej i pół tabliczki mlecznej czekolady. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ile waży całe ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  36. A jajka też blenujemy? czy może białka ubić osobno i później dodać?

    OdpowiedzUsuń
  37. A mi najpierw urosło, a następnie zaczęło się kurczyć, i w efekcie zrobiło się malutkie. nie otwierałam drzwiczek piekarnika, ani nic nie ruszałam. Czemu tak mogło się stać? Piekłam w formie silikonowej do tarty.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciasto wylądowało w koszu na śmieci. Wstyd mi było przed rodziną, że cos takiego upiekłam, bo zwykle zachwalają moje ciasta. Okropne!! Nigdy więcej nie upiekę niczego z przepisu z tego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  39. Zamiast czekolady / kakao można również użyć karobu, świetnie smakuje a nie zawiera kofeiny :-)

    http://www.wiecejnizzdroweodzywianie.pl/babeczki-z-fasoli-jas/

    OdpowiedzUsuń
  40. Robiłam ale z cieciorką - jest pycha! <3

    OdpowiedzUsuń
  41. Czy można zrobić to ciasto bez jajek? Zastąpić np. olejem z oliwek lub pestek winogron?

    OdpowiedzUsuń
  42. Można pominąć czekoladę? Gdyż nie mogę użyć w ogóle cukru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zastępuję łyżką tahini i jest ok :)

      Usuń
  43. można zrobić to ciasto bez gorzkiej czekolady? Chciałabym ograniczyć jego kaloryczność, no i zapomniałam jej kupić a sklepy już zamknięte :D a chciałam dziś upiec

    OdpowiedzUsuń
  44. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam wszystkie ciasta czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Wlasnie pieke mezowi na imieniny.. :-) zobaczymy co wyjdzie, pozdrawiam Kizia

    OdpowiedzUsuń
  47. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wlasnie sie piecze i ladnie rosnie, surowe bylo pyszne

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  49. Wlasnie sie upieklo, wyglada pysznie i to co objadlam z papieru jest pyszne:-) czekam do jutra, czekam na reakcje meza
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Wlasnie sie upieklo, wyglada pysznie i to co objadlam z papieru jest pyszne:-) czekam do jutra, czekam na reakcje meza
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  51. Wlasnie sie piecze i ladnie rosnie, surowe bylo pyszne

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ile waży takie ciasto? Albo inaczej, jaka jest kaloryczność całego ciasta tak mniej więcej?

    OdpowiedzUsuń
  53. Wyszło bardzo smaczne, ale dodałam jeszcze dwie i pół łyżki stołowej miodu - bez niego rzeczywiście nie byłoby w ogóle słodkie. Kolejnym razem może dodam jeszcze łyżkę cukru. Dziękuję za przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
  54. Droga Agato ;) Robiłam to ciasto chyba ze dwa lata temu i niestety jego słonawy posmak totalnie mnie odrzucał ;/. Ostatnio natchnęło mnie i kupiłam fasolę i sama ją ugotowałam i tym sposobem uniknęłam jakiegokolwiek dodatku soli i ciasto wyszło TOTALNIE OBŁĘDNE <3 - przełożone dżemem z rokitnika skradło moje serce. Co prawda trochę to zajęło, bo 12 godzin moczenia fasoli + 2 godziny gotowania, ale warto jak nic ;D

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.