środa, 25 września 2013

Sałatka z wędzonym łososiem i jajkiem

Tak mało u mnie sałatek, że aż mam wyrzuty sumienia.
Oczywiście prowadzę politykę "nie samą sałatą człowiek żyje",
ale domyślam się, że jednak wielu z Was poszukuje inspiracji w tym zakresie.
Już się poprawiam!
Upolowałam na zakupach bardzo tanie kiełki i kupiłam wreszcie łososia, który
od dawna za mną chodził - tak też powstała ta sałatka, takie troche "gniazdo" ;-)



Sałatka z wędzonym łososiem i jajkiem

  • sałata strzępiasta
  • kiełki fasoli (około pół szklanki)
  • 1 mała marchew
  • 50 g wędzonego łososia
  • 2 łyżki posiekanej cebuli
  • 1 jajko
  • kilka zielonych oliwek
  • 2-3 spore suszone pomidory z zalewy
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego + 1 łyżeczka musztardy




Na talerzu układamy strzępiastą sałatę w kształcie okręgu.

Marchew obieramy i ucieramy na dużych oczkach tarki, a następnie dodajemy do niej kiełki,
posiekaną cebulę i wymieszany jogurt z dodatkiem musztardy, całość łączymy i nakładamy
na wcześniej przygotowaną sałatę.

Na patelnię wbijamy jajko, na białku układamy pokrojone oliwki, przykrywamy i czekamy kilka minut aż całkowicie się zetnie, po czym przekładamy je na sałatkę.

Dookoła jajka układamy kawałki łososia, a na nich pokrojone suszone pomidory.

Całość możemy dodatkowo skropić sokiem z cytryny do smaku lub posypać "przyprawą" z suszonych pomidorów (popularny mix - pomidory, bazylia i płatki czosnku bez innych dodatków)



------------


16 komentarzy:

  1. Niestety nie lubię wędzonego łososia, ale za to lecę przeglądać jakieś smakowite słodkości !
    Życzę dalszego powodzenia w prowadzeniu bloga !

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładna sałatka ! Super!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm:-) uwielbiam takie połączenie- zapewne skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna, idealnie wpasowuje się w moje smaki , łosoś i jajko <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne smaki połączone w jednym daniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytasz mi chyba w myślach! Ze składników brakuje mi tylko kiełków i marchewki, kupiłam łososia wędzonego i tak się zastanawiałam jakby tu to wszystko połączyć. Pewnie po prostu ugotuję jajko, bo sałatka wyląduje w moim lunchboxie, ale i tak dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszne połączenie :) uwielbiam łososia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć uwielbiam frytki z marchewki, tu akurat bym ją wyrzuciła, reszta super a z sałaty jestem rukolo-żercą ale to subiektywne :) Dzięki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  9. sałatka wygląda uroczo, ładnie ją poukładałaś :) poza tym smakowo super, jak dla mnie. sałatki mogą rządzić cały rok!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł na połączenie jajka z łososiem, efektownie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda prześlicznie :D uwielbiam sałatki z takim jajkiem, gdy żółtko się rozlewa po całości mmm... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawe połączenie, a dodatkowo wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To już wiem, co będę przegryzał w pracy.
    Brakowało mi takiego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  14. Super przepis, wyglada to kosmicznie jutro na sniadanie bede pochcic :) ostatano glownie korzystalaam ze stronki mojanowafigura.pl/przepisy ale juz wszytskie przerobiłam i ty przychodzisz mi na ratunek :D

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.