sobota, 27 lipca 2013

Owsianka na zimno z puree dyniowo - bananowym

W owsiankowym temacie pozostając - mam nowy ulubiony przepis śniadaniowy w wersji na zimno!
Zupełnie zapomniałam, że pokrojone kawałki dyni kosztują tutaj grosze w sklepach,
więc mimo, że w Polsce jeszcze nie sezon, to mam nadzieje wykorzystać to uniwersalne
warzywo do paru przepisów, z których będziecie mogli skorzystać w niedalekiej przyszłości,
lub nawet już, bo przecież może macie trochę puree z dyni w słoiczkach? :-)

Przepis na ową "lodówkową" owsiankę jest bardzo prosty, wychodzi gęsta i sycąca,
jeżeli lubicie troszkę rzadsze wersje (które sama zazwyczaj preferuję) to można z powodzeniem
dolać zaraz przed podaniem trochę więcej mleka sojowego lub też normalnego i dokładnie wymieszać.



Owsianka na zimno z puree dyniowo - bananowym

  • 55 g płatków owsianych
  • 5g mielonego lnu
  • 100 g puree z dyni
  • 1 średni banan
  • 100 ml mleka sojowego
  • 100 ml wody
  • 1/3 łyżeczki soli

Płatki i len wrzucamy do rondelka wraz z solą, zalewamy je wrzątkiem i mlekiem sojowym, a następnie gotujemy kilka minut na małym ogniu pod przykryciem, po czym ściągamy z ognia i odstawiamy na około 30 minut i czekamy aż cały płyn się wchłonie.

W między czasie gotujemy kawałki dyni do miękkości, odcedzamy i wraz z bananem blendujemy na jednolity mus, który dodajemy do przygotowanych, lekko już ostudzonych płatków.

Całość dokładnie mieszamy i wstawiamy na noc do lodówki przykrywając wcześniej naczynie folią spożywczą.





Smacznego śniadania! :-)

10 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nigdy nie jadłam dyni, więc nawet nie wiem jak smakuje. Ale jak tylko będę miała okazję to z chęcią wypróbuję, bo owsianka wygląda bardzo smacznie! A poza tym uwielbiam eksperymenty z owsiankami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię właśnie te gęste, więc mi pierwotna wersja bardzo odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianeczka na śniadanie obowiązkowo:-) z dynią jeszcze nie próbowałam:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy jeszcze z dynią nie robiłam, ale zacheca ta pyszna owsianka ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyjdzie sezon na dynie to napewno się wypróbuje ;) na chwile obecną ja posiadam tzw. banię czyli dynia w occie. Ale bananowa owsianka za to to u mnie standard :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie i pysznie :)

    Zapraszam na mój blog kulinarno-lifestylowy (dużo jedzenia i relacja z podróży do USA)

    kwiatpomarnczy.wordpress.com

    Pozdrawiam
    Kasia Pytner

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam, ale owsianka na zimno jakoś do mnie nie dociera.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha! ojejejej ale bede jadla na sniadanie, juz w lodowce czeka, zerknij na przepisy nafejsiku dietetyczne przepisy figury, super tez rzeczy mjaa, ostatnio mam faze na zdrowe jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam pytanie: czy starta świeża dnia nada się równie dobrze co puree? mam puree w zamrażarce, ale wolałabym jakoś wykorzystać świeżą hokkaido do śniadania :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.