piątek, 19 lipca 2013

Migdałowe musli z patelni

Mimo całej sympatii do pysznej kuchni chińskiej, to niestety ma ona wiele wad
jeśli chodzi o zdrowe i dietetyczne żywienie.
Przede wszystkim występowanie produktów pełnoziarnistych jest tutaj... zerowe?
Napompowanego chleba tostowego z czymś co pewnie udaje otręby niestety nie
zaliczę do tej kategorii. Nie zwiedziłam jeszcze w tym mieście wielu supermarketów,
bo pod domem mam jeden ogromny i nie ma w nim ani mąki pełnoziarnistej, ani
otrębów.. jedyne co mnie ratuje to obecność płatków owsianych, choć trzeba się dobrze
rozglądać za porządnymi, bo większość to przemielone płatki instant, które raczej
nie mają nic wspólnego z dostarczaniem błonnika.

Mieszanki musli są dostępne raczej tylko na półkach z produktami importowanymi
i kosztują chore pieniądze, więc pomyślałam, że sama zmontuję coś pysznego,
skoro bakalii i suszonych owoców jest tutaj więcej niż ryżu ;-)
W suszonej wersji można za grosze kupić nie tylko tradycyjne owoce, ale też
moje ukochane słodkie ziemniaki, liczi, wiśnie, borówki, mango, truskawki i wiele innych.

Chciałam upiec jakąś smakowitą granolę, ale jak już wspominałam nie mam piekarnika,
więc po prostu skorzystałam z patelni i tak właśnie stałam się szczęśliwą posiadaczką
pojemnika pełnego pyszności do jogurtów, mleka i innych śniadaniowych pomysłów.




Migdałowe musli z suszonymi bananami

  • 200 g płatków owsianych
  • 50 g migdałów (użyłam lekko solonych)
  • 40 g suszonych bananów
  • 40 g rodzynek
  • 120 ml mleka migdałowego
  • 1 łyżeczka masła
  • 15 g miodu
  • 1/3 łyżeczki wanilii




Migdały i banany siekamy nożem na drobniejsze kawałki, dodajemy rodzynki i wanilię.

Na patelni rozpuszczamy masło na małym ogniu, następnie wlewamy mleko i dodajemy łyżkę miodu,
po czym wsypujemy wszystkie suche składniki i dokładnie mieszamy.

Całość prażymy na patelni około 10 minut dość często mieszając, pod koniec możemy troszkę zwiększyć ogień aby płatki ładnie się zarumieniły.

Gorące musli wysypujemy na tace i studzimy/suszymy kilka godzin po czym chowamy je do szczelnego pojemnika.



 idealny początek dnia! :-)


24 komentarze:

  1. Super pomysł! ja wiecznie przypiekam granolę z piekarnika, tutaj ma się kontrolę:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, to ja bym się do Chin nie nadawała. Fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. swietny pomysl - dokladnie z takim sniadankiem idealny poczatek dnia:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie śniadania. Ostatnio jednak przerzuciłam się na owsiankę. Będę musiała zrobić sobie takie musli, bo już dawno nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam problem z samą owsianką :P muszę dorzucać do tego jakiś jogurcik albo owoce ;D wtedy mi smakuje zawsze

      Usuń
  5. Świetne rozwiązanie na wakacyjne wyjazdy!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne to musli, pełne zdrowia i domowe najpyszniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Suszone ziemniaki? Nie, dziękuję. Ale borówki, liczi i truskawki już jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Grunt to mieć pomysł, co? Fajnie to wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet skąpane w tłuszczu, przysypane ryżem w kolorach tęczy Chiny nie przeszkodzą w zdrowym odżywianiu! Wystarczy odrobina fantazji, sprawnej pary oczu do wyszukiwania właściwych produktów pośród śmieciowego jedzenia i voila! Ekstra, mam nadzieję, że świetnie się w tych Chinach bawisz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wykorzystanie płatków owsianych w owsiance średnio do mnie przemawia, bo nie lubię paciek, ale takie musli do jogurtu z chęcią bym schrupała :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A jak to jest z jedzeniem płatków owsianych na "surowo" nie gotując ich? Nie są ciężkostrawne, tak samo sycą jak te gotowane? Zawsze mam z tym dylemat, pomocy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pytanie odnośnie tego ciasta http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com/2012/05/najprostsze-ciasto-jabkowo-bananowe-bez.html?showComment=1374484777295#c6130001494059112798

    Czy można zastąpić banany i jabłka innymi owocami? Np. malinami, morelami, jagodami, brzoskwiniami, truskawkami, itp.? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialne! :3 Mam pytanie, liczysz kalorie, wszystkiego co zjadasz, czy po prostu tego, co wrzucasz na bloga? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trudne pytanie :P właściwie to nie liczę - jem dość schematyczne posilki bardzo często i po prostu wiem ile maja kalorii, tak jak i większość produktów, które spożywam na co dzień. Dokładne obliczenia robie raczej tylko na bloga :)

      Usuń
  14. świetny przepis. na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale świetny przepis, trzeba będzie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  16. Czym można zastąpić mleko migdałowe? Albo czy można w ogóle je pominąć?

    OdpowiedzUsuń
  17. super! dziś robiłam i wyszło ge-nial-ne! wrzuc moze ten przepis na dietetyczne przepisy figury na facebooka, jakies cuda można wygrać a przepis wart uwagi, to napewno

    OdpowiedzUsuń
  18. musi być pyszne! uwielbiam chipsy bananowe :D
    pozdrawiam i zapraszam http://amsyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Czyli już wiem, co sobie przygotuję przed wyjazdem na kolejny rok studiów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy podana kaloryczność jest na 100g ?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.