wtorek, 2 lipca 2013

Cytrynowe babeczki jaglane

Z cyklu eksperymentów z babeczkami, jeszcze przed wyjazdem upiekłam
małe, cytrynowe jaglanki, wyszły bardzo smaczne, choć zupełnie nie przypominają
w strukturze muffinek, nawet tych z fasoli.
Są ciężkie, wilgotne i możemy jeść je na 2 sposoby - łyżeczką prosto z foremki, na ciepło,
lub po ostygnięciu wyjmujemy je z łatwością z silikonowych foremek uzyskując babeczki.

Jutro idę złowić jakieś pyszne owoce na nowe koktajle - postaram się używać głównie tych,
które są jakkolwiek dostępne na polskim rynku, także polujcie na mango, a może nawet liczi 
w dużych marketach :-)




Cytrynowe babeczki jaglane
Przepis na 10 babeczek, jedna dostarcza :

  • 200 ml wody + 100 ml mleka
  • 110 g kaszy jaglanej
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 20 g miodu
  • 15 g brązowego cukru + 5 g cukru waniliowego
  • sok i otarta skórka z 1/2 cytryny
  • odrobina aromatu cytrynowego
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta prawdziwej wanilii


Kaszę zlewamy na sitku wrzątkiem, a następnie wkładamy do rondelka, wlewamy wodę i mleko,
dodajemy odrobinę soli i gotujemy kilka minut pod przykryciem, po czym odstawiamy aby napęczniała i wchłonęła resztę płynu.

Po ostygnięciu przekładamy kaszę do wysokiego naczynia np bardzo dużego kubka, dodajemy resztę
składników i blendujemy całość na gładką masę, którą przekładamy do silikonowych foremek.

Babeczki pieczemy w 180'C przez 40 minut i wyciągamy je z foremek dopiero po ostygnięciu, 
inaczej będą się rwały




-----

36 komentarzy:

  1. Fajny pomysł! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękne :) Dodatek kaszy jaglanej jest u mnie jak najbardziej poządany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaglane brzmią pysznie! Koniecznie: do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomyslowe;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na jaglaną inaczej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... chyba wybieram jednak wersję na zimno ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne i na pewno pyszne, bo z kaszy jaglanej - mojej ulubionej

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł. Kaszę jaglaną trzeba jeść, ale sama mi jakoś nie wchodzi, więc rzadko ją jadam. Muszę koniecznie pokombinować z tym przepisem. A czuć tu tę charakterystyczną goryczkę kaszy?

    OdpowiedzUsuń
  9. :O nie do ogarniecia dla mnie to jest, babeczka z kaszy jaglanej :D jutro bede roic po pacy, juz zagospodarowalam czas, zamykam sie w kuchni i bede eksperymentować ;> wrzuciłaś już ten przepis na Przepisy dietetyczne Figury na facebooku? nadaje sie perfecto

    OdpowiedzUsuń
  10. cytrynowe jaglanki- super pomysl
    -musze wyprobowac - ciekawe czy mi posmakuja:)))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Aaa, zapisuję! Wyglądają świetnie, a cytryna to zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. naprawdę świetne! są pyszne! kocham te babeczki! Extra !

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobre! Zrobione w niedzielę i dzisiaj już czekają w pojemniczku w pracy :) Szybkie i smaczne, a smak oryginalny.

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie powstały z opcją bananową, na razie czekam aż ostygną bo aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze 14 min :) i je wyjmuje. Zrobiłam tak jak napisałaś,ale dodałam troszkę musli.Na początku myślałam że mi nie urosną (bo niby bez męki) ale nie! troszkę urosły ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. super przepis !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Łyżka :)
    Czy one mają być takie miękkie w środku, czy mi coś nie wyszło? W sensie - smak mają super, i surowe na pewno nie są, tylko zastanawiam się czy nie powinnam była porobić ich trochę dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  18. czy mozna je zamrazac?

    OdpowiedzUsuń
  19. czy można upiec nie w silikonowych foremkach bo takowych nie posiadam, lecz w papierowych jednorazowych? :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniałe babeczki!! Jedną porcję upiekłam według przepisu, drugą już modyfikowałam, by babeczki były kakaowe. DZIĘKUJĘ ZA WSPANIAŁY PRZEPIS <3

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny przepis! :) a czy mogłabym zastąpić cukier miodem, bądź stewią? Jeśli tak, to w jakiej ilości miałabym ich dać? :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wypróbowałam. Wyjść - wyszło, ale smaczne to to nie jest :-/

    OdpowiedzUsuń
  23. Zrobiłam te babeczki (miód i cukier musiałam zastąpić stevią) i muszę napisać, że są świetne. W smaku i konsystencji przypominają sernik. Proste w wykonaniu i posmakowały dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  24. Czemu dodajesz i miod i cukier brazowy i waniliowy? Czy sam miod nie wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobiłam dziś :) Są pyszne, smak cytryny zdecydowanie pasuje do kaszy!

    OdpowiedzUsuń
  26. ile babeczek wychodzi z podanych składników?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaah już doczytałam, przepis jest na 10 babeczek, gdyby ktoś jak ja nie czytał małym druczkiem;))

      Usuń
  27. ile tak mniej więcej ugotowanej kaszy jaglanej z tego wychodzi? bo gotuję do różnych ciast i nie wiem, ile do nich odłożyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ze 100g suchej kaszy jaglanej wychodzi 320g kaszy po ugotowaniu

      Usuń
  28. Te babeczki są genialne w smaku.;)
    Ile ma kcl jedna, bo mi się nie wyświetla...?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.