wtorek, 25 czerwca 2013

Pełnoziarnista tarta z pieczarkami i zieloną fasolką

Trochę mi pieczarek zalegało w lodówce, a kupiłam wczoraj z mamą
zapas pełnoziarnistej mąki, więc pomyślałam, że czas na jakąś nową tartę.
Lubię proste tarty, więc nie szalałam dzisiaj ze składnikami, mam nadzieję,
że prostota przepisu będzie plusem, bo w smaku gwarantuję, że jest pysznie!
Upiekłam ją w mojej 22 cm, dość płytkiej foremce, rodzice zjedli na obiad i trochę zostało
także to powiedzmy "2,5 porcji" zatem tym razem podaję tym kaloryczność całej tarty :-)



Pełnoziarnista tarta z pieczarkami i zieloną fasolką
Wartość odżywcza CAŁEJ tarty:

  • 130 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 15 g otrębów owsianych
  • 1 łyżeczka majeranku + 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 40 g jogurtu naturalnego
  • 1 jajko

  • 120 g mrożonej, zielonej fasolki
  • 200 g pieczarek
  • 60 g chudej wędliny
  • 40 g sera mozzarella
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oregano
  • 1/2 łyżeczki soli
  • pieprz do smaku


Z podanych składników na spód zagniatamy ciasto, może się dość lepić, więc podczas rozwałkowywania podsypujemy lekko mąką.
Gotowy okrągły placek układamy w małej formie (jeśli nie jest silikonowa, to wykładamy ją
papierem do pieczenia lub pędzelkiem delikatnie natłuszczamy oliwą) i widelcem robimy kilka dziurek dla ujścia powietrza. Moja forma ma 22 cm średnicy
Spód podpiekamy 15 minut w 180'C.

W między czasie na patelni "podsmażamy" pokrojoną w małe kawałki szynkę oraz fasolkę (użyłam mrożonej), co jakiś czas mieszamy i po kilku minutach dodajemy pokrojone w niezbyt drobną kostkę pieczarki. Całość dusimy pod przykryciem co jakiś czas mieszając, a następnie odkrywamy patelnię i pozwalamy odparować wodzie z pieczarek.

Zawartość patelni przekładamy do miski, doprawiamy i pozwalamy chwilę ostygnąć, po czym dodajemy jajko oraz utartą na dużych oczkach tarki mozzarellę, mieszamy i rozprowadzamy masę w podpieczonym wcześniej spodzie.

Pieczemy kolejne 20 minut w 180'C.


------

28 komentarzy:

  1. Lubię każdą tartę. Dodatki świetne! Będę musiała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale które to są składniki na ciasto??jajko też? Mogłabyś to rozdielić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jajko też, składniki były rozdzielone, tylko przerwa w publikacji wychodzi mniejsza niż w moim edytorze, już podwoiłam ;-)

      Usuń
    2. Dzięki! Teraz wypróbuję przepis! :)

      Usuń
  3. Wygląda naprawdę apetycznie, a że fasolkę i pieczarki wręcz uwielbiam, koniecznie będę musiała wypróbować Twój przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Uwielbiam tarty z Twojego bloga.:))

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, jest świetna ! akurat dziś miałam fasolkę na obiad, ale taką tartę to bym zjadła *-*

    OdpowiedzUsuń
  6. MNIAMI! Te Twoje tarty zawsze mi się kojarzą z lepszą wersją pizzy! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj właśnie robię na kolację moją pierwszą tartę z pieczarkami i kurczakiem. Trzymajcie kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. a mam pytanie :) czym się różni tarta od frittaty ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem u Ciebie pierwszy raz. Rewelacyjny blog, ciekawe przepisy i świetne zdjęcia. Będę zaglądać i polecać :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm, pychotka. Zawsze jak czytam przepisy z twojego bloga to aż mi ślinka leci. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Narobiłaś mi ochoty na taką tartę na obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale piekne jedzonko - Kochana swietny blog i juz obserwuje !!!!!
    Ja tez staram sie zamieszczac troche takich dietetycznych przepisow ale u Ciebie - rewelacja - szkoda ze dopiero teraz tutaj zajrzalam!!!pozdrawiam serdecznie pappap

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam dzisiaj tartę z Twojego przepisu i wyszła przepyszna ! :) Po raz kolejny nie zawiodłam się na Twoim przepisie :-))))))

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda cudnie, ciekawa jestem smaku takze wyprobuje :)
    Twój blog jest na liscie blogow fit www.blogifit.blogspot.com będzie mi bardzo miło jak umieścisz banerek na swoim blogu z aktywnym linkiem do strony, z gory dziękuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Obawiam się, że jestem kompletnym beztalenciem kulinarnym. Jeśli chodzi o pełnoziarnisty spód to : dramat ( o moim wykonaniu piszę) suche, kruche, niejadalne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super grubaśne ciacho! To lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wypróbowałam, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jakiej firmy używasz mąkę?

    OdpowiedzUsuń
  19. chętnie to wypróbuję, pochwalę się jak upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. chyba ta forma do tarty bardzo mała....ja mam 27 cm...zrobiłam wg pzrepisu a nawet nieco więcej mąki i ledwo mi starczyło na płasko, nie mówiąc o wylepieniu boków formy :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Wytrawne tarty to świetny pomysł na urozmaicenie codziennego menu. Ta wygląda niezwykle apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Hej :) Zaczynam robić proponowane przez Ciebie dania i pierwszy wybór padł na tą tartę. Mam jednak pytanie..Czy mogę zamienić pieczarki na grzyby leśne typu podgrzybki, maślaki itp? No i mam też blaszkę do tarty o średnicy 30 cm..Zastanawiam się czy powinnam i jeśli tak to o ile zwiększyć składniki. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. A u mnie ciasto było tak kruche ze wogole nie zlaczylo siebw całość �� nie pominelam żadnego składnika. Co mogło być nie tak??

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.