piątek, 14 czerwca 2013

Konfitura z czerwonej cebuli i rabarbaru

Uwielbiam łączyć borówkę lub żurawinę z wędlinami i serami,
chyba już kiedyś wspominałam, że świeża buła z camembertem
i rzeczonym dodatkiem to jedna z moich największych słabości :-)
Swego czasu rozmawiałam z ciocią o podobnym wyrobie, a mianowicie
o konfiturze z czerwonej cebuli, która również świetnie pasuje do mięs.
Wczoraj na zakupach zdobyłam trzy cebule wielkości sporych jabłek 
i dziś po praktykach prędko zabrałam się do smażenia!
Z przepisu wychodzą mniej więcej 3 średnie słoiczki.




Konfitura z czerwonej cebuli i rabarbaru
  • 750 g czerwonej cebuli
  • 40 g rabarbaru
  • 50 ml soku z malin
  • 150 ml czerwonego wina
  • 25 g brązowego cukru
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • 2 łyżeczki tymianku
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • odrobina świeżo zmielonego pieprzu


 Rabarbar drobno siekamy, podobnie cebulę lub według preferencji w większą kostkę, ewentualnie piórka.

Na sporej, głębokiej patelni rozpuszczamy masło, dodajemy cukier i co jakiś czas mieszając czekamy aż całkowicie się rozpuści, po czym od razu wsypujemy cebulę i rabarbar i dokładnie mieszamy.

Po 1-2 minutach mieszania dodajemy wino, sok malinowy, ocet oraz przyprawy i dusimy pod przykryciem przez około godzinę co jakiś czas mieszając.

Gdy cebula już wyraźnie zmięknie, ściągamy pokrywkę i odparowujemy resztę płynu z patelni,
po czym przekładamy konfiturę do słoiczków, które następnie (szczelnie zakręcone) gotujemy przez około 20 minut w celu pasteryzacji.


Kaloryczność całej otrzymanej konfitury to około 580 kalorii.

12 komentarzy:

  1. Cebula i rabarbar? Odważnie, nawet bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym jej spróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa smaku, brzmi wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa jestem tego przepisu:) Nietypowe to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. 40 gram rabarbaru, czy 40 dag?:D

    40 gram wydaje się malutko;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 40 gram - to tylko taki mały dodatek, poza tym rabarbar jest stosunkowo lekki więc objętościowo to nie aż tak malutko :)

      Usuń
  6. Bardzo jestem ciekawa jak smakuja takie konfitury:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zaszalałaś z tym połączeniem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam połączenia wytrawno-słodkie, więc dla mnie brzmi wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nietypowe połączenie, ciekawa jestem smaku...

    P.S. Bardzo fajny blog, dodałam do obserwowanych, na pewno będę zaglądać częściej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się to nietypowe połączenie, chcesz mi przesłać słoiczek?

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis!
    Mam ochotę go wykonać.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.