sobota, 22 czerwca 2013

Fitness Food i sałatka z niespodzianką

Lubię współpracować z fajnymi ludźmi, szczególnie jeśli łączy nas wspólna pasja :-)
Tak jest w przypadku sklepu Fitness Food, z którego czasem dostaje paczuchy
z bardzo zdrową zawartością i mogę wymyślać dla Was co raz to nowe przepisy
używając takich produktów jak jagody goji, kasza orkiszowa czy np. komosa ryżowa,
którą właśnie wykorzystałam w przepisie, który znajdziecie poniżej.
Produkty, które możecie kupić w sklepie są nie tylko zdrowe, ale w przeważającej
większości są żywnością ekologiczną, posiadającą takie certyfikaty jak fairtrade i BIO

Wiem, że zdrowa żywność (szczególnie ta ekologiczna) jest jeszcze w Polsce dużo
droższa od przeciętnych produktów spożywczych na sklepowych półkach,
ale skoro już niebawem cały kraj wedle nowej ustawy będzie się uczył segregować śmieci,
to może warto też zwrócić uwagę na kupowane produkty i ich pochodzenie? :-)
Myślę, że małymi kroczkami, kupując chociaż czasem jakiś produkt ekologiczny
będziemy przyczyniać się do ich większej popularności i dostępności w pobliskich sklepach,
a nasz organizm jak i środowisko na pewno nam podziękują :-)

Razem z właścicielem sklepu przygotowaliśmy dla Was mały dodatek do zakupów:
od dziś do kolejnej soboty, przy złożeniu zamówienia na stronie, wpisz w komentarzu
hasło "dietetyczne fanaberie", a w prezencie dostaniesz zestaw 3 dużych, bogatych mieszanek 
przypraw, w których nie znajdziesz zbędnych dodatków takich jak glutaminian sodu :-)



Z moich ulubionych produktów w sklepie koniecznie muszę polecić Wam masło migdałowe
i miód kasztanowy, który jak niektórzy pewnie zauważyli często pojawia się w moich 
przepisach, ma zupełnie niespotykany aromat!


Sałatka z jajkiem i czerwoną komosą ryżową

  • Sałata lodowa
  • 20 g czerwonej komosy ryżowej
  • 1 duży pomidor
  • kilka zielonych oliwek
  • 1 średniej wielkości marchewka
  • 1/4 kuli sera mozzarella
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 50 ml jogurtu naturalnego + 1/2 łyżeczki musztardy



Opłukaną sałatę osuszamy i rwiemy na drobniejsze kawałki.
Marchew obieramy i ucieramy na dużych oczkach tarki, dodajemy do sałaty wraz z pokrojonymi pomidorami i oliwkami.

W między czasie w lekko osolonej wodzie gotujemy komosę przez około 20 minut 
(wcześniej zlewamy ją wrzątkiem na sitku) a w drugim rondelku przygotowujemy jajko na twardo.

Do warzyw dodajemy gotową komosę, pokrojoną w kostkę mozzarellę i jajko - 
może też Wam się trafi z niespodzianką tak jak moje z podwójnym żółtkiem :-)

Całość podajemy z prostym sosem jogurtowo musztardowym i posypujemy ziołami.





Polecam bardzo bardzo! :-)


14 komentarzy:

  1. jeśli chodzi o przyprawy, to cała seria Kamis FitUp jest bez dodatku glutaminianu sodu i soli - same ziola i suszone warzywa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to świetnie, bo ja tylko takich mieszanek szukam i czasami trudno znaleźć.

      Nie rozumiem dlaczego taki np. pieprz i majeranek mogą sobie radośnie stać osobno bez glutaminianu, ale w mieszance już nie. Jakaś schizofrenia? :D

      Usuń
  2. chyba zrobię jutro na obiad, akurat mam wszystkie składniki w domu;

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha i zdrowa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna, zrobiłam dzisiaj sobie na kolację, ale zamiast komosy dodałam czerwoną soczewicę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, takiego źródła przepisów i motywacji, by z głową planować michę potrzebowałam.
    Zgłodniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te podwójne żółtko wygląda świetnie - w jajku gotowanym na twardo jeszcze mi się nie zdarzyło :p

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny przepis który muszę przetestować bo wszystko co do tej pory od Ciebie przyrządzałam było pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jajeczko <3 Jeszcze nigdy nie trafiłam na podwójne żółtko... Uwielbiam takie sałateczki, szczególnie w tak ciepłe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. sama naprawdę interesuje się zdrowym odżywianiem-mam za sobą maly sukces 18 kilowy ;) swietny przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sałatka. Muszę kupić komosę czerwoną ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Komosa ryżowa to świetna sprawa, fajna alternatywa dla ryżu i bardziej popularnych rodzajów kasz, a do takich lekkich sałatek jak znalazł. No a przyprawy Ten Smak, nie dość że w 100% naturalne i bez glutaminianu to jeszcze w dużych (50g-80g) bardzo ekonomicznych opakowaniach (przyprawy "sklepowe" to zazwyczaj 20g) :-) Zapraszamy do nas i przypominamy o gratisie na hasło "dietetyczne fanaberie" :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. No, no narobiłaś mi smaka, a ja dopiero przed obiadem :( Musze koniecznie zrobić taką sałatkę, szczególnie teraz gdy potrzebuję zdrowego jedzonka.

    Normalnie biegam i gram w tenisa (ale zasad nie znam, ot odbijam sobie piłkę ;) ), ale przyplątało mi się jakieś zwyrodnienie stawu kolanowego i nie mogę biegać :( Została rehabilitacja i dieta. Pozdrawiam leżąco Miśka.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.