poniedziałek, 6 maja 2013

Proste lody bananowe z bakaliami

Rok temu w szwedzkim second handzie zdobyłam nowe foremki
na domowe lody w uroczych, pastelowych kolorach.
Sezon na moje letnie, słodkie słabości zdążył się dawno skończyć, 
a ja nawet ich nie rozpakowałam z folii.
Parę dni temu zachęcona wręcz "letnią" pogodą stwierdziłam, że już czas 
na mrożone eksperymenty! Padło oczywiście na leżącego na wierzchu banana, 
aromatyczny miód kasztanowy i garść rodzynek. 
Chociaż lody nie robione za pomocą maszyny, a dodatkowo z małą ilością tłuszczu 
dość mocno się krystalizują, to i tak są pyszne i orzeźwiające :-)





Lody bananowe z bakaliami
Przepis na 6 lodów po 60 ml

  • 150 ml pełnego mleka
  • 1 banan (100g)
  • 100 g lekkiego serka wiejskiego 
  • 2 łyżeczki miodu kasztanowego
  • 1 łyżka rodzynek
  • 1 łyżka posiekanych orzechów włoskich
  • (opcjonalnie) odrobina sproszkowanej wanilii


 Do przygotowania lodów potrzebujemy dosłownie 2 minut, blendera i foremek.

W naczyniu miksujemy mleko, kawałki banana, miód oraz serek wiejski (odlewamy "śmietankę" i pozostawiamy same granulki).

Uzyskaną masę przelewamy do foremek i do każdej dodajemy kilka rodzynek i kawałków orzechów (za pomocą łyżeczki lub słomki możemy im odrobinę "pomóc" równomiernie się rozłożyć).

Mrozimy przed spożyciem co najmniej kilka godzin :-)


----

34 komentarze:

  1. bez wątpliwości - to będzie pierwsza letnia przekąska, jaką zrobię ;) i może też znajdę takie foremki

    OdpowiedzUsuń
  2. @nestle kupiłam w zesżłym roku w Ikei za bodajże 12 zł :) A jak nie, to identyczne sa dostępne na allegro w podobnej cenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł fajny, ale jeszcze nigdzie nie widziałam na żywo takich foremek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie foremki można kupić praktycznie we wszystkich sklepach z gadżetami kuchennymi.

      Usuń
  4. Ciekawe:) Ja robiłam lody z jogurtu naturalnego no i oczywiście dodatki wedle upodobań:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieki za przepis. Wnuki bedą szczęśliwe. Teraz poszukam foremek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o foremki to polecam Sklep Ikea lub Flo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te foremki. Nie widzaiałam w żadnym sklepie ale widzę, że poprzedniczki juz dały znać gdzie można znaleźć takie cuda. Perzpis też bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ahh, wspaniale te lody wyglądają :) Dobrze, że jestem po kolacji to przynajmniej ślinka mi nie cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł! Sama muszę sprawić sobie takie foremki i przygotować lody :) Nie wiem, gdzie ich szukać, bo w ikei nie widziałam, a byłam niedawno, ale coś się skombinuje ;) Przypominają mi się danonki z patyczkami do mrożenia :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczne masz te foremki do lodów ;) a bananowe to moje ulubione ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne takie domowe lody! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. na bank zrobię! ;D wczoraj kupiłam sobie takie pojemniczki do lodów! ;D
    a dziś robiłam inne lody bananowe, ale nie na patyku ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne, muszę zrobić, tylko foremek nie mam :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam foremki z Ikei i na pewno wypróbuję tą lodową propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Koniecznie musze się wybrać do Ikei po te foremki do lodów! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy te foremki na pewno są dostępne w ikei ? Bo coś wczoraj nie mogłam znaleźć :/

    OdpowiedzUsuń
  17. bananowe lody - pycha !! te foremki akurat mam w domu ,więc chętnie zrobię domowe lody ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ach, widzę, że w tamtejszej ikei były takie piękne pastelowe kolorki tych foremek :) Jak mam identyczne, ale intensywnie różowe połączone z żółtym.

    OdpowiedzUsuń
  19. mniaam..:) właśnie czekam na tartę z kurczakiem i pomidorkami koktajlowymi z Twojego bloga..jeszcze 30 min! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. takiego bloga właśnie potrzebowałam dzięki

    OdpowiedzUsuń
  21. Też mam takie foremki z Ikei, już próbowałam robić w nich truskawkowe i malinowe sorbety, z powodzeniem. : )

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Musze kupić taki foremki i zrobic lody :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Chciałabym wypróbować ten przepis, ale nie mam pojęcia gdzie kupić miód kasztanowy? Nigdzie takiego nie widziałam:/ Monika

    OdpowiedzUsuń
  24. pyszne pyszne! u nas były jeszcze dodatkowo ze skórką pomarańczową <3 Perfekcyjne!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bosko! Ja własnie zrobiłam z truskawek, jogurtu i miodu. Następne będą Twoje :)
    A foremki kupiłam kiedyś w Biedronie - super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  26. http://m.avital.pl/wp-content/uploads/2010/05/2008022916_serek_wiejski_lekki.jpg O taki serek chodzi w przepisie? :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.