środa, 8 maja 2013

Placuszki bez mąki z oliwkami i porem

Dawno nie było u mnie placuszków, a takich niesłodkich to już całkiem!
Wczoraj postanowiłam wykorzystać kupione kilka dni temu oliwki i spróbować
stworzyć coś z serkiem wiejskim, z lenistwa i braku czasu robiłam je na dużej patelni
w nieregularnych kształtach, ale w smaku na pewno nie straciły :-)
Owe placuszki są dość problematyczne w smażeniu, także jeżeli nie macie wprawy
w obracaniu łatwo rwących się wyrobów tego typu, to polecam zrobić całość
w postaci omleta lub np upiec w piekarniku jak frittatę.




Placuszki bez mąki z oliwkami i porem
Przepis na 1 porcję (ok 6 placuszków)

  • 1 jajko + 1 białko jaja
  • 3 łyżki posiekanego pora
  • 20 g zielonych oliwek
  • 3 łyżki otrębów pszennych (lub np owsianych)
  • 1 opakowanie serka wiejskiego light (150g)
  • 1 łyżeczka oregano
  • szczypta soli
  • świeżo zmielony pieprz
  • posiekany szczypiorek do posypania


 Jajko roztrzepujemy lekko w naczyniu, dodajemy otręby i przyprawy (oliwki są słone, serek wiejski odrobinę również, więc możemy spokojnie pominąć dodatek soli, lub dodać jedynie szczyptę).

Oliwki oraz pora siekamy drobno i dodajemy do jajka.

Z serka wiejskiego odlewamy płyn i same granulki dodajemy do reszty składników i dokładnie mieszamy.

Po 2 łyżki otrzymanej masy nakładamy na dobrze rozgrzaną patelnię formując w miarę okrągłe placki. Patelnię przykrywamy, aby góra szybciej się ścięła i smażymy na średnim ogniu kilka minut, po czym obracamy delikatnie na druga stronę.

Możemy również, tak jak wspomniałam w opisie usmażyć całość tworząc omlet.

Placuszki podajemy z posiekanym, świeżym szczypiorkiem lub np. polane jogurtem naturalnym.


---

31 komentarzy:

  1. Idą do sklepu po składniki i będzie pycha śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko uwierzyć, że bez mąki można wyczarować tak pyszne placuszki. Super! Muszę kiedyś je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie siedzę i się zajadam. :-) bomba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis,tylko ja nie dalabym oliwek za ktorymi nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietne i lekkie, w sam raz na letnie sniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. zgłodniałam od samego patrzenia, pyszności:)A.

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają przepysznie mimo że nie lubię oliwek :) zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie przepadam za oliwkami, ale fajne te placuszki warzywne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie pyszne! Takie srodziemnomorskie smaki, od razu sie przypominaja wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pycha! ;D trzeba wypróbować. Na śniadanie czy na kolację ?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychota, ale oliwki bym czymś zamieniła, bo nie znoszę. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. w sumie to taka jajecznica w plackach, świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne! Koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie muszę zrobić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne, apetyczne i szybkie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie muszę takich spróbować :>

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale kusząco wyglądają :) Jutro mam WOLNE :) HURA! i zrobie sobie takie placuszki na śniadanko, a co! Trzeba jakoś smacznie zacząć wolny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy bez otrębów też wyjdą te placuszki?

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają jak malutkie omlety. :) Śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  20. Poza oliwkami wszystko mi się podoba ;p

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem, czy patrzyłaś na serek wiejski "light"... Niektóre mają po prostu lżejszą śmietankę, ale niektóre są ulepszane stabilizatorami. Warto czytać skład!

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo smaczne, spróbowałam bez oliwek gdyż niestety nie było na składzie ale polecam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  23. ja mam inne pytanie, bo nie wspomniałaś w opisie - czy je się piecze na patelni bez tłuszczu? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, "smażyłam" je bez tłuszczu, stąd trudności w obracaniu :-)

      Usuń
  24. Zainspirowałaś mnie, a tu są efekty ---> http://kamciss-zyciezesmakiem.blogspot.com/2013/05/chlebek-bez-maki-z-serkiem-wiejskim-i.html :)

    OdpowiedzUsuń
  25. AAAAAAAA... Zrobiłam. PRZEPYSZNE!

    OdpowiedzUsuń
  26. Zamiast się uczyć, wertuję Pani bloga od samego początku! To straszne, że te przepisy są tak wciągające, lepsza lektura niż nauka z chemii!
    Świetny blog, naprawdę gratuluję udanych przepisów i pomysłów na nie, to niesamowite, że te wszystkie rzeczy są zdrowe i dietetyczne. :)
    Pozdrawiam i życzę wieeeeeeelu sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  27. ze wszystkich tych składników wyjdzie 6 placuszków o wartości kalorycznej 233 kcal? dosyć mało jak na taką smakowitą i sycącą rzecz ;) Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, dodając kalorie wszystkich składników oddzielnie wychodzi ich znacznie więcej. Wartość kaloryczna tych składników zmienia się pod wpływem obróbki termicznej, zmieszania ich ze sobą, czy po prostu za mało wiem o kaloryczności poszczególnych składników? (co jest najbardziej prawdopodobną opcją :D). PS: Blog jest cudowny! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. czy można dać zwykły twaróg zamiast serka? :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.